اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کشف حجاب پس از ازدواج سفید/ «حقیقت‎جو» به دنبال چیست؟

خانم حقیقت‎جو با شعار اصلاح‌طلبی، فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و تا «دفاع از سکولاریسم»، «همراهی با گروهک تروریستی منافقین»، «ازدواج سفید» و «کشف حجاب» پیش رفت.

بازخبر / “فاطمه حقیقت‎جو” که در پی خروج از کشور تغییراتی در وضعیت ظاهری وی ایجاد شده بود، با انتشار عکسی در تلگرام، کشف حجاب کرده و خود را در ردیف افرادی چون فرناز قاضی زاده، فریبا داوودی مهاجر و گلشیفته فراهانی قرار داد.

حقیقت‎جو با شعار اصلاح‌طلبی، فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و در روندی افراطی تا “تحصن در مجلس ششم”، “استعفا از مجلس”، “خروج از کشور و همکاری با رسانه‎های ضدانقلاب”، “دفاع از سکولاریسم”، “همراهی با گروهک تروریستی منافقین”، “ازدواج سفید” و “کشف حجاب” پیش رفت.

وی در نوامبر ۲۰۰۹ مصاحبه ای را با بی‌بی‌سی انجام داده و در دفاع از سکولاریسم، می گوید: «اگر به تجربه بشری نگاه کنیم، می‌بینیم که کلیسا چه سرنوشتی داشته و نتیجه‌اش سکولاریسم نوع بدتر در اروپا و آمریکا است. اگرچه در آمریکا دین بهتر تحمل می‌شود. از طرف دیگر تجربه ۳۰ سال حکومت دینی را داریم. این مسأله من را به این جمع‌بندی رسانده که اگر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم و آزادی‌های مردم را رعایت کنیم، بهتر است که یک حکومت غیردینی داشته باشیم.»

حقیقت‎جو، در تجمع حامیان فتنه ۸۸ در بوستون آمریکا، حضور یافته و گفت با مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین]، هدف مشترکی را دنبال می کند.

تصویری که فاطمه حقیقت‌جو، پس از کشف حجاب از خود منتشر کرده است

وی در سال ۹۶ اعلام کرد، پس از سیزده سال زندگی مشترک طلاق گرفته و نوشت: «الان بدون اینکه رسماً با کسی ازدواج کرده باشم با یک آقایی دارم زندگی می‌کنم و بیشتر در واقع می‌خواهم ببینم که ما به درد هم می‌خوریم یا نمی‌خوریم.»

این فعال سیاسی، در گفتگویی با رادیو فردا با عنوان «ازدواج سفید؛ بی‌مسوولیتی یا آزادی؟» حضور یافته و به دفاع از اقدام غیراخلاقی خود پرداخت.

در آن زمان، ازدواج سفید خانم حقیقت‎جو با انتقادات بسیاری در فضای مجازی همراه شد؛ کاربران اقدام وی را “چندش آور” خوانده و از افتخارش به ازدواج سفید، ابراز تاسف کردند. یکی از این افراد درتوییتر می نویسد: «عاقبت تندروی در اصلاح طلبی / فاطمه حقیقت جو نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در مصاحبه با رادیو فردا با افتخار از ازدواج سفید ش میگوید!»

امروز اما خانم حقیقت‎جو با انتشار مطلبی در تلگرام مدعی شده برای آنچه “مخالفت با حجاب اجباری در ایران” می‌خواند، روسری از سر برداشته است.

واکنش‌های مردمی به سناریوی «دختران خیابان انقلاب»

چندی پیش، طرحی به نام «دختران خیابان انقلاب» در تهران کلید خورد که علیرغم تلاش شبانه روزی رسانه های فارسی زبان غرب، به شکست انجامید و نتوانست اهداف طراحان این سناریو را تامین کند.

هرچند اپوزیسیون توانستند با فریب چند دختر، نمایش کوچکی در میدان انقلاب تهران راه بیندازند اما این اقدام با بی‌توجهی مردم مواجه شده و جایی در جامعه ایران باز نکرد.

ظاهرا کشف حجاب فاطمه حقیقت‎جو، تلاش دیگری است تا شاید از این رهگذر بتوانند شکست پروژه خیابان انقلاب را تا حدی جبران کنند.

گفتنی است، رهبر انقلاب اخیرا با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، ابراز داشتند: «آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله “حجاب اجباری” از دهان برخی خواص است.»

واکنش‌های مردمی به سناریوی «دختران خیابان انقلاب»

ایشان افزودند: «این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.»

رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند: «این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.»

ایشان افزودند: «نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.»

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: «کار حرام، بزرگ و کوچک ندارد و آنچه حرام شرعی است، نباید به صورت آشکار انجام شود، زیرا شارع اسلامی بر حکومت تکلیف کرده مانع انجام حرام علنی شود.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *