اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی بهداشت و درمان

درحالی کمبود اماکن بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان وجود دارد و می‌طلبد این اماکن افزایش یابد و در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری شود که برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و پزشکانی که تمایل دارند در این بخش سرمایه‌گذاری نمایند، با مشکلاتی مواجهند.

بازخبر /  از بندرعباس، سرمایه‌گذاران از عدم پرداخت تسهیلات با سود پایین، گرانی زمین، عوارض شهرداری، هزینه‌های نظام مهندسی و… به عنوان عواملی نام می‌برند که بر سرمایه‌گذاری در این بخش اثرگذار بوده است و از طرفی هم بازار بی‌ثبات مصالح ساختمانی و… نیز روند ساخت و ساز در بخش بهداشت و درمان را متاثر ساخته است.
سرمایه‌گذاران این بخش انتظار دارند که دولت زمین رایگان و یا با کمترین قیمت و شرایط ویژه اقساطی و… را برای احداث بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی و… در اختیارشان قرار دهد و شورای شهر و شهرداری هم در صدور پروانه ساختمانی تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیرد و نظام مهندسی هم هزینه‌های نظارتی این بخش را تا حدممکن کاهش دهد و هزینه‌های بیمه و… نیز کمتر شود تا شاهد رونق سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان دراستان محروم مانده هرمزگان باشیم.
در حالی هرمزگان با کمبود هزار تخت بیمارستانی مواجه می‌باشد و در چهار دهه اخیر حتی یک بیمارستان دولتی دانشگاهی در بندرعباس ساخته نشده است که می‌طلبد برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی در استان سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی بیشتری صورت گیرد و از سرمایه‌گذاران خصوصی بخش بهداشت و درمان حمایت بیشتری شود تا بخشی از مشکلات بهداشت و درمان استان برطرف شود و بیماران مجبور نباشند برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نمایند و با کمترین هزینه در استان درمان شوند تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار به غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، در هرمزگان محقق گردد.
در صورت احداث مراکز بهداشتی درمانی توسط بخش خصوصی در استان بطور حتم اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان این حوزه نیز اتفاق خواهد افتاد و بخشی از نیاز درمانی استان نیز مرتفع می‌گردد.
سرمایه‌گذاران این بخش از دولت و نظام بانکی انتظار دارند که تسهیلات بانرخ سود۴ تا ۶ درصد را به آنان اختصاص دهد تا سریع‌تر بتوانند پروژه‌های اجرایی این بخش را اجرا کنند و به پایان برسانند و بخشی از کمبودهای بهداشت و درمان استان مرتفع گردد.
از استاندار هرمزگان هم که بر حمایت از سرمایه‌گذاران تاکیدات فراوانی داشته است هم انتظار می‌رود تدابیری بیاندیشد تا پزشکان و سرمایه‌گذاران بخش بهداشت و درمان بتوانند با شرایط سهل‌تری در این بخش سرمایه‌گذاری نمایند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *