اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

قیمت سکه و طلا در سراشیبی سقوط؛ همچنان بازار بندرعباس در شوک

گفت‌وگو با طلافروشان در بندرعباس نشان می‌دهد تاز زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار توزیع نشود، قیمت سکه و طلا به ثبات و قیمت واقعی نمی‌رسد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، پس از افزایش نوسانات در بازار طلا و ارز، شب گذشته معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که دلار تک‌نرخی شده و همه افراد می‌توانند دلار موردنیاز خود را با نرخ ۴۲۰۰ تهیه کنند. همچنین طبق آنچه از سوی دولت اعلام‌شده خرید و فروش دلار با قیمت بیش از ۴۲۰۰ قاچاق محسوب می‌شود و با خریداران و فروشندگان آن برخورد خواهد شد.

پس از اعلام دولت در خصوص تک‌نرخی کردن ارز ۴۲۰۰ تومان خبرنگار ایسنا برای مشاهدات از واکنش بازار به این موضوع برای تهیه گزارش به بازار بندرعباس رفت و گفت‌وگو با طلافروشان نشان می‌داد همچنان بازار در شوک به سر می‌برد اما قیمت سکه و طلا با کاهش روبه‌رو بوده است.

در حال حاضر خریدار برای دلار ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد اما دلاری برای فروش نیست؛ قیمت سکه و طلا صبح در بازار بندرعباس طبق گفته فروشندگان با نوساناتی روبه‌رو بود اما مشاهدات نشان می‌دهند این قیمت غیرواقعی بوده و تاز زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی توزیع نشود، به ثبات و قیمت واقعی نمی‌رسد.

طبق گفته طلافروشان طی هفته‌ها و روزهای گذشته با تلاطم قیمت در بازار سکه و طلا مردم هیجانی شده و اقدام به خرید سکه کردند؛ البته این موضوع شامل افرادی می‌شد که قصد سرمایه‌گذاری داشتند و به همین دلیل به خرید سکه ورود کردند.

همچنین مراجعه خبرنگار ایسنا به صرافی‌های واقع در بندرعباس حکایت از آن دارد که دلاری برای فروش نیست و طبق گفته آن‌ها اگر دلاری توزیع شود مربوط به پایتخت است.

این در حالی است که بانک‌ها نیز طبق دستور دولت از ابتدای سال جاری ارزی برای فروش به دانشجویان ندارند اما میزان فروش ارز دولتی ۴۲۱۱ تومان عنوان‌شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *