اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یک متخصص بیماری‌های عفونی هشدار داد:

احتمال ایجاد “اپیدمی گوارشی” در مناطق زلزله زده کرمانشاه

یک متخصص بیماری‌های عفونی احتمال ایجاد اپیدمی گوارشی در مناطق زلزله زده را نگران کننده اعلام کرد.

بازخبر / دکتر فیض‌الله منصوری وجود آب‌های سطحی و دفع ناکامل بهداشتی فاضلاب‌ها در مناطق زلزله زده را عامل ایجاد بیماری‌های عفونی و اپیدمی دانست.

وی گفت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات خوبی که در مناطق زلزله زده انجام شده، اما همچنان به علت وجود آب‌های سطحی و دفع ناکامل بهداشتی فاضلاب‌ها امکان ایجاد پدیده اپیدمی بخصوص اپیدمی گوارشی وجود دارد.

منصوری شکستگی لوله‌های سطحی در این مناطق را عامل مهمی برای امکان آلودگی آبهای آشامیدنی اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قسمت عمده‌ای از فاضلاب‌ها به فاضلاب شهری وصل شده، اما با شروع فصل گرما، تراکم جمعیت و رعایت ناکافی بهداشت فردی و جمعی نیاز است که در این راستا ارگان‌های مسئول بیشتر پای کار باشند.

 منصوری آموزش بهداشتی خانواده‌ها را در این خصوص بسیار مؤثر دانست و افزود: با آموزش خانواده‌هایی که در کانکس‌ها زندگی می‌کنند سطح آگاهی آنان افزایش می‌یابد و لازم است با خود مراقبتی، در زمینه بهداشت فردی و جمعی تلاش بیستری داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *