ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پراید باز هم رکورد دار شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال اولین خودروی حادثه ساز پراید بوده که امسال نیز پراید هم در فراوانی سفر و هم در حادثه اول بوده است و این نشان می‌دهد پراید وسیله سفر نیست.

بازخبر / عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال اولین خودروی حادثه ساز پراید بوده که امسال نیز پراید هم در فراوانی سفر و هم در حادثه اول بوده است و این نشان می‌دهد پراید وسیله سفر نیست.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی با بیان اینکه طبق گزارش پلیس راه، کل ترددهای نوروزی حدود ۵۲ میلیون با هر نوع وسیله نقلیه بوده است، گفت: این میزان تردد نسبت به سال قبل ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین طبق گزارش وزارت راه، در سفرهای نوروزی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر با هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی بوس و کرایه جابجا شده‌اند. البته در این بازه زمانی ۱۲ میلیون صندلی برای مسافران آماده شده بود و در واقع از ۶۲ درصد ناوگان استفاده شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمترین تلفات در حمل و نقل عمومی با حدود ۳درصد بوده است، یادآور شد: ما معتقدیم تاثیر ابقای وزیر راه در سفرهای نوروزی مشخص شده است و کمیسیون عمران هم رضایت عمومی از خدمات وزارت راه و نیروی انتظامی در نوروز دارد.

موسوی با بیان اینکه در سفرهای نوروزی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با قطار مسافری جابجا شده‌اند، ادامه داد: در خطوط ریلی و حرکت قطارها در نوروز میانگین تاخیر تنها ۱۵ ثانیه بوده و در رسیدن به مقصد هم میانگین عمومی ۲۷ دقیقه بوده است که این امر نشانگر نظمی در ناوگان ریلی است. همچنین سفرها ۱۰ درصد افزایش داشته و واگن ها نوسازی شده بود. من خودم سفر ریلی به همراه خانواده داشتم که از آن راضی بودیم و ما باید هر سال افزایشی در سفرهای ریلی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین خاطرنشان کرد: براساس گزارش راهور تعداد فوتی ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته ولی قدر مطلق آن باتوجه به افزایش سفرها کاهش داشته است. همچنین در ۷۰ درصد تصادفات، عوامل و خطای انسانی (سبقت به جلو و انحراف به چپ) علت اصلی بوده است که این نشان می دهد باید به آموزش رانندگان بیشتر توجه شود و کنترل ها بر رانندگان بیشتر شود و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا تلفات کنترل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۳۶ درصد تصادفات در اثر واژگونی خودروها بوده، یادآور شد: شاید عامل خودرو و یا نقاط حادثه خیز در این امر دخیل باشد، که نیاز به کالبد شکافی وجود دارد. همچنین ۳۸ درصد جانباختگان مربوط به واژگونی خودروها بوده و این نشان می‌دهد خودرو استحکام لازم را نداشته و ایمنی ماشین خوب نبوده است.

موسوی ادامه داد: پارسال اولین خودروی حادثه ساز پراید بوده که امسال نیز پراید هم در فراوانی سفر و هم در حادثه اول بوده است و این نشان می‌دهد پراید وسیله سفر نیست.

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد مرگ و میر در سوانح جاده‌ای مربوط به موتورسواران است، خاطر نشان کرد: باید ممنوعیت هایی در این زمینه ایجاد شود.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: در سال جاری تلفات اتوبوسی تعدادش کاهش یافته و از ۵.۲ درصد به زیر ۳ درصد رسیده است. در واقع هم ناوگان اتوبوسرانی تجهیز شده و هم به معاینه فنی دقت شده، سرعت سنج و دستگاههای کنترلی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

به گفته موسوی بیشترین مسافر جابجا شده به ترتیب مربوط به تهران با ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر، بعد خراسان رضوی با ۹۵۰ هزار نفر، بعد اصفهان با ۶۵۰ هزار نفر، فارس با ۵۵۰ هزار نفر، خورستان با ۴۰۰ هزار نفر و اذریایجان غربی با ۳۳۰ هزار نفر و ‌آذربایجان شرقی با ۳۰۰ هزار نفر است و کمترین مسافر جابجا شده مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ۱۱ درصد تلفات را مربوط به عابرین عنوان کرد و گفت: همچنین تصادف کامیون ها ۶ درصد بوده و چون در این تصادفات، هم تلفات می‌گیرند و هم تلفات می دهند، این آمار قابل توجه است.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: مناطقی که مرگ و میر آنها در سوانح رانندگی افزایش داشته به ترتیب یزد، جنوب کرمان، گیلان، خوزستان و شمال استان فارس است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۸ درصد سوانح مربوط به خودروهای سواری است، اضافه کرد: ما باید حمل و نقل عمومی را تقویت و نظر مردم را به این نوع سفر جلب کنیم.

ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *