ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
روحانی در نشست خبری رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه:

آمریکا می‌خواست گروه‌های تروریستی، ابزارهای آن در منطقه باشند/ ملّت سوریه و عراق به کمک کشورهای دوست توطئه را خنثی کردند

رئیس جمهور گفت: برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا می‌خواستند از گروه‌های تروریستی مثل داعش و النصره برای سال‌های طولانی به عنوان ابزار خود در منطقه بهره برداری کنند.

بازخبر /  حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور حضور در نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به ترکیه سفر کرده است، عصر امروز(چهارشنبه ۱۵ فروردین) در نشست خبری با حضور اردوغان و پوتین با تشکر از اردوغان و مردم ترکیه به خاطر مهمان نوازی گرم خود اظهار داشت:منطقه ما در سال‌های اخیر مبتلا به معضل بسیار مهمّی به نام تروریزم شد. آن هم تروریست‌هایی که از سوی برخی‌ کشورها تربیت شده و به آنها پول داده می‌شد و سلاح‌های مدرن در اختیارشان قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: تروریست‌هایی که می‌توانستند نفت مردم را بفروشند و موزه‌های گران قیمت را منهدم و اشیاء آن را در بازار بفروشند.

روحانی با بیان اینکه برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا می‌خواستند از گروه‌های تروریستی مثل داعش و النصره برای سال‌های طولانی به عنوان ابزار خود در منطقه بهره برداری کنند تصریح کرد: ملّت‌های بزرگی چون سوریه و عراق و با کمک کشورهای دوست، این توطئه بزرگ را خنثی کردند.

روحانی ادامه داد: امروز دیگر قدرتی به نام داعش وجود ندارد. گرچه باقی مانده‌هایی از‌ آنها هنوز در گوشه و کنار وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز بعد از چند سال امید مردم منطقه برای مبارزه‌ی پیگیرانه علیه تروریزم از همیشه بیشتر شده است خاطرنشان کرد: در مسیر مبارزه با تروریزم، حدود ۱۵ ماه پیش در آستانه، اجلاسی تشکیل شد و در آن، روندی مورد نظر قرار گرفت که این روند منتهی به نوعی آتش بس و کاهش تنش در چهار منطقه شد.

رئیس جمهور ادامه داد: در این روند کشورهای روسیه، ترکیه و ایران، نقش اساسی را ایفا کردند و در ضمن برگزاری جلسات فراوان در سطح کارشناسی وزرا، اولین نشست سران در نوامبر سال گذشته در سوچی برگزار شد.

وی با بیان اینکه از آثار مهم اجلاس، تشکیل کنفرانس ملّی میان معارضین سوریه و نمایندگان دولت سوریه در سوچی بود اظهار داشت: این قدمی امیدبخش بود که باید این روند را ادامه دهیم.

روحانی ادامه داد: از آن زمان تا کنون تحولات بسیار زیادی در سوریه اتفاق افتاده که برخی خوشایند و برخی از آنها تلخ بوده است. اما من خوشحال هستم که امروز در مجموع، امید مردم سوریه از دیروز برای رسیدن به صلح بیشتر است و آوارگان سوری امروز امید فراتری نسبت به گذشته دارند تا در آینده‌ای نه چندان دور به خانه‌های خود برگردند.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز سران سه کشور در آنکارا، دومین اجلاس را تشکیل دادند اظهار داشت: ما در جلسات سه جانبه، بحث‌های بسیار مفید و صریحی نسبت به سوریه و آینده آن داشتیم.

روحانی افزود: خوشحال ترین لحظات امروز برای من لحظه‌ای بود که سه کشور توافق کردند برای کمک رسانی به مردم مظلوم سوریه و نجات مجروحین، بیش از گذشته با هم همکاری کنند. امیدوارم این لحظه‌ای بسیار شیرین و زیبا در مقام عمل طوری اجرا شود که بتوانیم مردم مظلوم سوریه و به‌ویژه آنهایی که امروز مجروح هستند و نیاز به مداوا دارند کمک شوند.

وی با بیان اینکه از دید جمهوری اسلامی ایران که همراه آن را تکرار کرده‌ایم، سوریه راه حل نظامی ندارد تصریح کرد: موضوع سوریه باید از راه حل سیاسی حل و فصل شود. باید همه کمک کنیم تا جنگ در سوریه متوقف شود. باید راه حل صلح آمیز دنبال شود و مردم آواره و ستم دیده به خانه‌های خود برگردند.

رئیس جمهور، وضعیت انسانی در سوریه را بسیار اسفناک توصیف کرد و اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا مردم احساس آرامش در زندگی خود داشته باشند. ما تأکید می‌کنیم که تمامیت ارضی سوریه، حاکمیت ملّی سوریه، وحدت سوریه و استقلال سوریه به عنوان اهداف مهمّ باید مورد توجه همگان باشد که خواست مردم سوریه نیز همین است.

وی با بیان اینکه باید مبارزه با تروریزم ادامه داشته باشند و باقی مانده‌های تروریستی از سوریه رانده شوند تصریح کرد: کاری که ما باید انجام دهیم کمک برای آینده سوریه است. هیچ کشوری حق ندارد برای آینده این کشور تصمیم گیری کند. آینده سوریه متعلق به مردم سوریه است. این مردم سوریه هستند که در نهایت با رأی دادن به اصلاح قانون اساسی و شرکت در انتخاباتی آزاد، برای آینده خود تصمیم می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: ما کشورهای سه گانه ضامن روند آستانه، به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد. روز جشن بزرگ برای منطقه روزی است که پایان درگیری و جنگ در سوریه باشد؛ تروریست ها از سوریه رخت بر بسته باشند و دروازه‌های سوریه به روی همه آوارگان باز شود و در یک انتخابات آزاد، مردم آینده و سرنوشت خود را تعیین کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *