ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

۱۶ کاری که شنبه ها را تبدیل به یک روز خیلی خوب می کند

شنبه یکی از سخت‌ترین روز‌های هر شخص است، بعد از ۲ روز استراحت شروع به کار بسیار سخت و ناخوشایند است. اما اگر می‌خواهید موفق شوید، باید خود را برای این روز سخت آماده کنید. با ۱۶ تا از کار‌هایی که افراد موفق در روز شنبه انجام ‌می‌دهند، آشنا شوید.

بازخبر
۱. زود از خواب بیدار می‌شوند.

افراد موفق در یک ساعت مشخص در شب به خواب می‌روند تا به خوبی بخوابند و بتوانند صبح روز از خواب بیدار شوند و به کار‌های روزمره‌ی خود برسند.
سیرا کنلن (Ciara Conlon) در وب‌ سایت  لایف‌هک این موضوع را اینچنین بیان می‌کند:
وقتی ساعت شما زنگ می‌زند و آن را خاموش می‌کنید. صدایی در گوش شما نجوا می‌کند که دیشب خیلی دیر خوابیدید و نیازی نیست که اینقدر زود بلند شوید یا فقط می‌خواهید ۵ دقیقه بیشتر بخوابید تا حالتان بهتر شود، هیچوقت به این ندا گوش ندهید. زیرا وقتی به ندار درونتان گوش می‌دهید هیچ راه برگشتی نیست.
۲. ورزش می‌کنند.

ورزش سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و جریان خون را در بدن شما افزایش می‌دهد و سبب شادابی شما می‌شود. پس شما با روحیه‌ی بهتر هفته‌ی خود را آغاز می‌کنید و مزیت‌ بالاتری نسبت به دیگران که ورزش نمی‌کنند دارید. تیلور اضافه می‌کند:
اندروفین بیشتری با ورزش  در بدن تولید می‌شود که باعث بهتر شدن مود (حال) شما می‌شود.
۳. صبحانه مقوی و سالم می‌خورند.

در اولین روز کاری شما باید تمام کارهایی را که قبلاً انجام داده بودید را کنترل و مدیریت کنید. صبحانه‌ی سالم و مقوی کمک بزرگی به شما در این زمینه می‌کند. تیلور در ادامه می‌گویید:
هیچ کس نمی‌خواهد مدام به ساعت نگاه کند و منتظر وقت نهار باشد در حالی که شکمش در یک جلسه‌ی کاری در صبح قارو‌قور می‌کند.

۴. زودتر سر کار می‌روند.

برای خواب بیشتر، موبایل خود را روی حالت اِسنوز (چرت کوتاه) نگذارید. معمولاً اولین روز کاری با ترافیک سنگین همراه است. پس زودتر بلند شوید و عادت‌‌‌های غلط خود را اصلاح کنید. همچنین وقتی زودتر از دیگران سر کار می‌روید، احساس بهتری دارید. زیرا فرصتی برای راست و ریس کردن کارها قبل از اینکه کار ساعت کاری شروع شود، دارید و قبل از سرو‌کله زندن با ارباب رجوع، می‌توانید به کار‌های روزمره خود برسید. علاوه بر این شما وقتی کار خود را زود آغاز می‌کنید، وقت اضافه برای کارهای غیر قابل پیش‌بینی و مسائل  شخصی خواهید داشت.
۵. میز‌کار و دسکتاپ کامیپوتر خود را همیشه مرتب نگاه می‌دارند.

خوشبختانه این کار را در آخر وقت کاری روز ۵ شنبه انجام داده‌اید. اگر این کار را نکرده‌اید، این عادت زشت را ترک کنید یا در روز شنبه اضطراب شلختگی خود را بگیرید. تیلور در این باره می‌گوید:
همیشه وسایل و چیز‌های خود را سازمان‌دهی و مدیریت کنید. کاغذ‌های بلا استفاده را در گوشه‌ای کنار بگذارید و فایل‌های ضروری را جلوی دست. زیرا باید آماده باشید که اگر خود، رئیستان یا همکارتان چیزی را خواست در کوتاه‌ترین زمان در اختیارشان قرار دهید.
۶. وقت اضافه برای پروژه‌ها و کار‌های مختلف می‌تراشند.

افراد موفق، انتظار چیز‌های غیر قابل پیش‌بینی را در روز اول کاری دارند. به این دلیل که امکان دارد، کاری را نیمه تمام در روز ۵ شنبه رها کرده‌ باشید و رئیستان یا همکارتان آن را به شما یاداوری کند. پس عاقلانه است که کمی وقت اضافه در روز شنبه برای خود ذخیره کنید.
۷. خوش‌آمد گویی گرمی با مدیران و همکارن می‌کنند.

این اولین و مهم‌ترین کاری است که هر صبح در زمان وارد شدن به محیط کار باید انجام دهید تا روحیه‌‌ی خوب خود را ثابت نگاه دارید. یک شروع خوب و با انرژی در اولین روز کار بسیار با ارزش است. تیلور اهمیت این موضوع را اینچنین بیان می‌کند:
در حقیقت شما وقت بیشتری‌ را برای خوش‌آمد گویی با همکارانتان می‌گذرانید که سبب استحکام روابط طرفین می‌شود.

۸. لیست‌ کار‌‌های روزمره‌ و اهداف خود را به روز می‌کنند.

تیلور معتقد است که این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است:
افراد موفق برای خود اهداف و وظایف مشخص می‌کنند. معمولاً ۵ تا ۸ هدف برای انجام در طول روز و هفته مقرر می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر نتوانسنتد همه‌ی اهداف را عملی کنند، حداقل بیشتر این اهداف را با موفقیت به پایان رسانده‌اند و می‌توانند با تلاش مداوم آن‌ها را در هفته‌های آینده انجام دهند.
۹. موفقیت‌های هفته را تجسم می‌کنند.

با بررسی و روشن کردن نتایج مثبت پروژه‌های در حال کار، از نقاط مثبت خود درس می‌گیرند و مشخص می‌کنند که چه مراحلی را برای تکرار موفقیت باید طی کنند.
۱۰. ایمیل‌‌های خود را مدیریت می‌کنند.

افراد درگیر کار، روزانه ۱۰۰ ایمیل دریافت می‌کنند و اگر ایمیل‌ها مدیریت نشوند، به آسانی ایمیل‌های مهمی از قلم می‌افتند. به همین جهت افراد موفق ایمیل‌های خود را مدیریت و الویت بندی می‌‌کنند.
۱۱. کار‌های دشوار را در الویت قرار می‌دهند.

معمولاً اکثر افراد از انجام پروژه‌های سخت و  بحرانی و کار‌های ناخوشایند در اولین روز کاری، سر باز می‌زنند. ولی این نکته را باید در نظر داشت که انسان انرژی بیشتری در هنگام صبح دارد. افراد موفق کار‌‌های سخت را الویت بندی می‌کنند و کار‌های دشوار را در صبح که انرژی بیشتری دارند،  انجام می‌دهند.
۱۲. همیشه لبخند به لب دارند.

این مورد ممکن است به عنوان آخرین چیز در ذهن شما باشد، ولی برای جبران فشار کاریِ روز شنبه بسیار واجب است. تیلور اهمیت این موضوع را اینچنین مطرح می‌کند:
ممکن است شما وقت بیشتری را برای احوال‌پرسی با همکارانتان صرف کنید، ولی این روی خوش شما همانند یک بیماری مسری بین همه پخش و سبب افزایش روحیه‌ی کاری و آرامش بیشتر می‌شود.
۱۳. جملات زیبا در ایمیل خود بکار می‌برند.

معمولاً حجم زیادی از ایمیل‌ها در روز اول کاری رد و بدل می‌شود و افراد تمایل دارند که جواب‌های کوتاه به ایمیل‌های دریافتی خود بدهند. اما یک ایمیل با لحن دوستانه تفاوت زیادی می‌توانند ایجاد کند. تیلور بیان می‌گند:
همیشه خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهید. زیرا در مواقع‌ای که عجله دارید، به راحتی می‌توانید یک متن غیر صمیمانه را ایمیل کنید. برای جلوگیری از این مسئله و سوءتفاهم، بهتر است همیشه متن ایمیل خود را با این جمله شروع کنید. «سلام! امیدوارم که آخر هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید.»
۱۴. نه گفتن را بلد هستند.

معمولاً در محیط کار، عوامل بسیاری وجود دارند که حواس شما را پرت کنند و شما را از رسیدن به هدف کاریتان دور کنند. افراد موفق توانایی نه گفتن به این گونه موارد را دارند. آن‌ها خیلی دیپلوماتیک و مودبانه به همکاران خود نه می‌گویند و کار غیر ضروری را به بعد معکول می‌کنند. تیلور می‌گوید:
اگر رئیستان می‌خواهد شما را ببیند! خوب این یک کار ضروری است. ولی اگر یکی از همکاران به دلیل نا مشخصی شما را می‌خواهد ببیند، می‌توانید به او نه بگویید. اگر می‌خواهید کارمند نمونه‌ای باشید، باید تمام حواستان به کار باشد. این گونه وقت تلف کردن‌ها می‌تواند جلوی پیشرفتان را در کار بگیرد.
۱۵. همیشه متمرکز هستند.

افراد موفق هیچگاه رویداد‌های بد، افکار آشفته و دیگر داستان‌های بیهوده را که در آخر هفته برای آن‌ها اتفاق افتاده است، وارد مسائل کاری نمی‌کنند. آن‌ها این موارد را با آغاز هفته‌ی جدید کنار می‌گذارند و بعداً مورد بررسی قرار می‌دهند.
۱۶. فردایی هم هست.

بعد از اتمام اولین روز کاری و مواجه شدن با بسیاری مشکلات حل نشده، این ذهنیت به وجود می‌آید که دنیا به پایان رسیده است. ولی با تعمل بیشتر مشخص می‌شود، بهتر است بعضی از کار‌ها به فردا معکول شود. تیلور این موضوع را از این زاویه نگاه می‌کند:
گاهی اوقات با صبر کردن، اطلاعات بیشتری از یک موضوع به دست می‌آورید که می‌تواند در تصمیم گیری‌ها به شما کمک کند. بعضی از موضوعات هم، خود به خود با گذر زمان حل می‌شوند.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *