ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

هفتمین فرش خاکی ٢٨ اسفند در جزیره هرمز رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی هفتمین فرش خاکی در٢٨ اسفند در جزیره هرمز خبر داد.

بازخبر /  از بندرعباس به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد در این خصوص گفت: هفتمین فرش خاکی در ابعادیک هزار و ۳۰۰ متر مربع و با ١٢ نوع خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت ایام نوروز اجرا و در ٢٨ اسفند با حضور مقامات و مسؤولان رونمایی می‌شود.

وی افزود: تمام مراحل ساخت این فرش توسط هنرمندان جزیره هرمز طراحی و اجرا شده است و بیش از ۵٠ نفر در ساخت آن همکاری داشته‌اند که جا دارد از همه آن‌ها تقدیر و تشکر نمایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به نقش و تاثیر فرش خاکی در معرفی جزیره هرمز به گردشگران پرداخت و عنوان کرد: جزیره هرمز یک گنبد نمکی فعال است که باعث تنوع رنگی بی‌شمار در این جزیره شده است و همین امر باعث شد که هنرمندان هرمزگان اقدام به اجرای فرش خاکی نمایند که تاثیر به سزایی در بهبود اشتغال و معیشت مردم جزیره داشته است.

درویش‌نژاد به طرح فرش امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هفتمین فرش توسط مهدی درویشی از هنرمندان جزیره هرمز طراحی شده است که در آن به نشانه‌های نوروز، افسانه‌های دریایی جزیره هرمز و روایت‌ها و قصه‌های قدیم مردم جزیره اشاره شده است.

وی حفاظت و صیانت از خاک‌های جزیره هرمز برای آیندگان را از لحاظ زیست محیطی یک ضرورت دانست و بیان کرد: برهمین اساس هنرمندان سعی کرده‌اند از خاک‌های مازاد معدن و خاک‌های مشابه استفاده کنند.

گفتنی است، هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز با حضور مردم و مقامات مختلف ساعت ٩ صبح، ٢٨ اسفند ماه رونمایی می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *