آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ششمین جشن عکس هرمزگان به کار خود پایان داد

آئین پایانی ششمین جشن عکس هرمزگان نیز با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

 بازخبر / آئین پایانی ششمین جشن عکس هرمزگان نیز با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم گفت: در هنرها، عکاسی را می توان حد وسط و هنر بنیادی نام برد که هم هنرها را ثبت می کند و هم یادگارها را باقی می گذارد.

علیرضا درویش نژاد اظهار کرد: در هر هنر دیگری حرفه عکاسی وجود دارد و هویت بخش تاریخ هنر است و تاثیرگذاری اش را به رخ می کشد.

وی با بیان اینکه جشن عکس یکی از محوری ترین برنامه ها جهت استفاده از تجربه پیشکسوتان و ارتقای سطح عکاسان است، تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم از عکاسان حمایت کرده و می کنیم و از انجمن عکاسان به واسطه برگزاری این رویداد سپاسگزارم.

درویش نژاد در پایان با اشاره به اینکه زیربنای توسعه یک جامعه فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: حضور شخصیت های سیاسی نشان دهنده آن است همگی به اهمیت فرهنگ و هنر و نگاه فرهنگی به کشور پی برده اند.

همچنین در ادامه پیشکسوت عکاسی استان هرمزگان گفت: مللی موفق هستند که پیوندشان با گذشته را قطع نکرده باشند.

منصور نعیمی اظهار کرد: سابقه عکس و عکاسی در هرمزگان دیرینه است و پس از چهار سال از ورود عکاسی به ایران آثار عکاسی در بندرلنگه و بندرعباس وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید هر چه زودتر به فکر ایجاد موزه فرهنگ و هنر هرمزگان باشیم تا آثار به جای مانده پیشکسوتان و خاطره ها از بین نرود.

نعیمی با اشاره به اینکه ای کاش در کنار تجلیل از بهرام باغستانی از عبدالله باغستانی هم تجلیل می شد، اضافه کرد: انجمن عکاسان استان تلاش های زیادی برای ارتقای دانش و حمایت از عکاسان استان به کار بسته است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم هنر عکاسی استان هرمزگان در سطح کشور و حتی دنیا می درخشد و این جای بالندگی و افتخار دارد.

نعیمی در پایان با اشاره به وعده های مسئولین در خصوص چاپ کتابش و عدم تحقق آن، عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چاپ کتاب وعده می دهد و به دنبال حمایت است اما دستش خالی است و باید در این زمینه سایر مسئولین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را کمک کنند تا هنر هنرمندان به چاپ برسد.

در ادامه این مراسم از تلاش های ” بهرام باغستانی” پیشکسوت عکاسی استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان ششمین جشن عکس هرمزگان به شرح زیر معرفی شد:

  بخش استعدا جوان:

محدثه بشریان زاده(شایسته تقدیر)

محمد امین دسینه(شرکت در دوره آموزش تخصصی انجمن عکاسان)

علی سعیدی(برگزیده)

بخش عکاسی موبایل:

کیومرث خوش صفت(شایسته تقدیر)

مجید فیروزی(برگزیده)

مهدی دادی زاده(برگزیده)

حسین پیغامی(برگزیده در بخش مجموعه عکس)

بخش اصلی:

مریم مرتضوی(شایسته تقدیر)

امیر رضا دهقانی(برگزیده)

محمد جواد رسا(برگزیده)

ساغر لشکری(برگزیده بخش مجموعه عکس)

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *