اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پیشنهاد ضد ایرانی کارشناسان آمریکایی

کارشناسان آمریکایی برای براندازی نظام ایران، خواستار نزدیک‌تر شدن آمریکا و اسرائیل به یکدیگر شدند.

بازخبر / چند روز پیش کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا (آیپک) به پایان رسید، این کنفرانس مجددا همگرایی تل آویو و واشینگتن علیه ایران را مطرح کرد. در همین خصوص، ریموند تانتر، عضو ارشد شورای امنیت ملی دولت‌های بوش و ریگان، بطور مشترک با ایوان ساشا شیهان، کارشناس مسائل بین الملل در دانشگاه بالتیمور، طی یادداشتی در وبگاه هیل خواهان نزدیک‌تر شدن آمریکا و اسرائیل برای متلاشی کردن رژیم ایران شدند.

تانتر نوشت: «از چهارم تا هفتم مارس ۲۰۱۸، کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا (آیپک) کنفرانس سیاستی سالانه‌اش را در واشینگتن دی‌سی برگزار کرد. کنفرانس آیپک، یک تریبون عالی برای ارزیابی روابط تل‌آویو با واشینگتن است. اگر شما جلسه (آیپک) را از دست دادید، (محتوای آن) در سه کلمه خلاصه می‌شود: ایران، ایران و ایران!»

در این کنفرانس، سخنرانان «یکی پس از دیگری» علیه ایران سخن گفتند. به طوری که به گفته نویسندگان یادداشت «انتقاد از رفتارهای شرور ایران، حضار کنفرانس را متحد کرد.»

سخنران اصلی آیپک در ششم مارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بود. این مقام اسرائیلی ادعاهای زیادی علیه ایران مطرح کرد و گفت: «اگر من برای شما امروز پیامی داشته باشم، آن پیام بسیار پیام ساده‌ای است: ما باید ایران را متوقف کنیم. ما ایران را متوقف خواهیم کرد… . تاریکی بر روی منطقه ما فرود می‌آید. ایران یک امپراتوری متجاوزانه تاسیس می‌کند: ایران، عراق، سوریه، لبنان، غزه، یمن و جاهای بیشتر. »

این دو کارشناس معتقدند که آمریکا و اسرائیل باید برای سرنگون کردن نظام ایران به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. آنها برای همین منظور پیشنهاداتی ارائه کردند: نخست آنکه واشینگتن با گروه‌هایی که با نظام کنونی ایران مخالف هستند، باید روابط بهتری ایجاد کند.

پیشنهاد دوم این دو کارشناس، همان اظهارات مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا است. پامپئو گفته بود که اوضاع اقتصادی ایران خوب نیست و این امر باعث به خیابان آمدن مردم شد.

در این یادداشت آمده: «این شرایط اقتصادی، رژیم را آسیب‌پذیرتر می‌کند و به ما فرصتی برای کمک به مردم ایران فراهم می‌کند.»

پیشنهاد سوم؛ هم برگرفته از جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا، است. بولتون گفته بود: «رفتار و اهداف رژیم (ایران) قرار نیست تغییر کند. بنابراین تنها راه این است که خود رژیم تغییر کند.»

این دو کارشناس در پایان مدعی شدند که اتحاد آمریکا و اسرائیل، پتانسیل بالایی در حمایت از «مردم ایران» در داخل ایران دارد.

 

فرارو

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *