اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

مسأله فاضلاب شهری، در شهر بندرعباس تا دو سال آینده حل خواهد شد/مهار ابعاد زیان آور آبشرینکن ها نیازمند نقشه راه است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: فاضلاب شهری بزرگترین معضل فعلی شهر بندرعباس است که نه تنها محلات بندرعباس را دچار مشکل کرده است، بلکه سبب آلودگی فزاینده ساحل و نابودی محیط زیست ساحل شده است لذا این مشکل امرزه بعنوان بزرگترین دغدغه مدیریت شهری شهر بندرعباس محسوب می شود.

بازخبر / آبتین امیری گفت: با رایزنی هایی که از سوی بخش های مختلف در جریان سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان صورت گرفته است، اعتبار مناسبی برای حل این معضل شهری در بندرعباس در نظر گرفته شده است. حل معضل فاضلاب شهری در بندرعباس علاوه بر مسأله اعتبار، نیازمند هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مختلف است که خوشبختانه با رویکرد استاندار محترم این هماهنگی نیز میان دستگاه های مرتبط در بهترین نحو در حال شکل گرفتن است.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر دولت تعهدات خود را دربخش اعتباری به موقع اجرایی کند مسأله فاضلاب شهری در بندرعباس تا دو سال آینده حل خواهد شد و محلات بندرعباس بعد از گذر چهار دهه از این مشکل ساختاری نجات خواهند یافت.

وی با اشاره به اهمیت حل معضل فاضلاب شهری برای مردم بندرعباس گفت: پایان معضل فاضلاب شهری، سرآغاز یک تحول اجتماعی و رسیدگی به مسأله خورها در شهر بندرعباس است بطوریکه می توان از این ظرفیت خاموش و فراموش شده به نحو احسن استفاده کرد.

آبتین امیری گفت: اگر یک کار مهم و بزرگ انجام دهیم، خیلی مهمتر از اینست که چند کار را شروع کنیم و نتوانیم به نتیجه مطلوب برسانیم. اگر شهرداری و شورای شهر در این دوره فقط روی رایزنی و پیگیری مسأله فاضلاب شهری تمرکز کنند و همچنین یک معضل بزرگ شهری را حل نمایند خود کار بزرگ و ماندگاری برای زیست شهری شهروندان در بندرعباس است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص مشکلات محیط زیستی در بندرعباس گفت: محیط زیست همچنان دغدغه اصلی بیشتر مردم شهر است. مسأله آبشیرین کن ها در اطراف بندرعباس باید با نگاه جامع و حفظ اکوسیستم دریای ساحلی طراحی و اجرا شود، در غیر اینصورت خسارت جبران ناپذیری متوجه نسل آینده این شهر خواهد شد.

آبتین امیری گفت: هنوز هیچ پاسخ روشن و شفافی در پاسخ این دغدغه از سوی مسئولین امر دریافت نکرده ایم .از طرفی باید جامعه دانشگاهی ما باید با مسئولیت بیشتری در خصوص این دغدغه وارد شود و با ارائه طرح جامع و مستند ابعاد زیان آور این آبشیرین کن ها را برای دریای ساحلی شهر بندرعباس شفاف نماید تا مسئولان این امر از نقشه راهی برای مدیریت واصلاح آبشیرین کن ها برخوردار باشند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *