چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
پوتین:

آمریکا با تحریم روسیه، ایران و کره‌شمالی، ضعف خود را به نمایش گذاشت

رئیس جمهور روسیه قرار گرفتن مسکو،‌ تهران و پیونگ‌یانگ در فهرست تحریم‌های آمریکا را نشانه ضعف و بی‌کفایتی واشنگتن خواند.

بازخبر /  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، آمریکا با قراردادن روسیه، ایران و کره شمالی در فهرست تحریم‌های مشابه، بی‌کفایتی و ضعف خود را نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، تحریم‌های ضدروسی را پیش‌بینی می‌کرده است.

قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن‌ماه) رسما اجرایی شد. این قانون به دولت آمریکا این اختیار را می‌دهد تا کشور سومی را به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های بخش نظامی روسیه به امضا می‌رسانند، تحریم کند. قانون کاتسا قانونی است که به طور خاص سه کشور روسیه، کره شمالی و ایران را مشمول تحریم می‌کند.

یک روز پس از اجرایی شدن قانون کاتسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در فهرستی قرار داد که به صورت بالقوه می‌تواند راه را برای تحریم آن‌ها باز کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روس اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی را منتشر کرد که متشکل از ۱۱۴ سیاستمدار و ۹۶ تاجر روس بود که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو باشند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که انتشار این فهرست به معنی قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم نیست، اما رسانه‌های روسیه نوشته‌اند نفرات مندرج در این فهرست ممکن است در آینده مشمول تحریم‌های جدید شوند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واکنش تند مقامات روسیه را به دنبال داشت تا جایی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مقام عالیترین مقام این کشور با اشاره به بی‌تفاوتی مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اینگونه اقدامات گفت: «واق واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمی‌کند.»

پوتین: از تسلیحات هسته‌ای فقط برای پاسخ به حملات استفاده می‌کنیم

وی در ادامه تأکید کرد: «طرح‌های نظری روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای صرفا پاسخی به حملات انجام گرفته خواهد بود و تصمیم نهایی می‌تواند تنها در خصوص حمله موشکی اتخاذ شود».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه گذشته در سخنرانی سالانه خود موسوم به نطق «وضعیت کشور» که در ساختمان مجمع فدرال روسیه برگزار شد، از چندین سامانه نظامی جدید و فوق پیشرفته رونمایی کرد.

از جمله سامانه‌های جدیدی که در سخنرانی سالانه پوتین رونمایی شد می‌توان به کلاهک اتمی جدیدی اشاره کرد که برای نخستین بار روی موشک‌های کروز نصب می‌شود و همچنین یک زیردریایی بدون سرنشین و بدون کوچکترین صدا که قادر است تا اعماق بسیار زیاد اقیانوس پایین رفته و اهدافی را با فاصله بسیار دور در سطح دریا نشانه بگیرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این نطق سالانه متحدان کشورش را نیز زیر چتر اتمی روسیه قرار داد و تأکید کرد: «هرگونه حمله اتمی به روسیه و متحدان روسیه را با حمله اتمی متقابل فورا و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهیم داد».

فرمانده کل قوای روسیه امروز چهارشنبه گفت که مسکو از تسلیحات هسته‌ای خود تنها در یک اقدام تقابلی استفاده خواهد کرد.

وی افزود: «تاجاییکه به این مسئله مربوط می‌شود، من باید تأکید کنم که این یک مسئله به شدت مهم و حساس است. من می‌خواهم به شما بگویم تا جامعه بین المللی نیز این مسئله را بداند. برنامه ما برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای تنها به عنوان پاسخ به حملات احتمالی است».

پوتین افزود: «تصمیم برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌تواند تنها زمانی اتخاذ شود که سامانه‌های پدافند هوایی ما نه تنها پرتاب موشک را ثبت کنند بلکه مسیر پرتاب و زمانی را نیز که به خاک روسیه خواهند رسید مشخص کنند».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد: «با این وجود، این یک فاجعه بین المللی برای جهان خواهد بود، اما به عنوان شهروند روسیه و به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، من می‌خواهم یک سوال بپرسم: چه کسی به جهان بدون روسیه نیاز دارد؟»

رهبر روسیه با اشاره به حملات هسته ای آمریکا علیه ژاپن همچنین تأکید کرد، مسکو برخلاف واشنگتن هرگز از تسلیحات هسته‌ای علیه هیچ کشور دیگری استفاده نکرده است.

علاوه بر رئیس‌جمهور روسیه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره کرد و گفت، آمریکا در حال هموار کردن مسیر برای به راه انداختن یک جنگ هسته‌ای در آینده است.

روسیه در سوریه مسیر خود را ادامه می‌دهد

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پوتین در مصاحبه با «ولادیمیر سولویوف» خبرنگار روس در مستند «نظم جهانی ۲۰۱۸» گفت مسکو در حل مسئله سوریه عجله نکرده و مسیر خود را در این خصوص دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: «ما صرفا مسیر خود را درباره حل مسئله سوریه دنبال کرده‌ایم. مسیری که موثر بوده و نتایج مثبتی را نیز برای همگان به ارمغان آورده است.»

عملیات نظامی نیروی هوایی روسیه در سوریه از سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز شده است و در تمام این مدت با وجود درخواست‌های مکرر غرب برای توقف عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در سوریه، مسکو به این مسیر ادامه داده است.

فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *