اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کوچ سلبریتی‌ها از مجلات عامه پسند به اینستاگرام +تصاویر

چرا سلبریتی‌ها و هنرمندان ما این روزها بیشتر از اینکه روی جلد مجلات و روزنامه‌ها باشند، در اپلیکیشن اینستاگرام به دنبال خبرپراکنی از خود هستند؟

بازخبر / «سوپراستار سینمای ایران ازدواج کرد»، «بازیگر مشهور به هالیوود پیوست»،  «زوج مشهور طلاق گرفتند». اینها جملاتیست که در دهه هشتاد، تیتر یک اغلب مجلات عامه پسند و به اصطلاح زرد بودند. مردم تا مدتها این مجلات را می خریدند و شایعاتی که این مجلات منتشر می کرد را دنبال می کردند. بیشتر افراد این شایعات را باور می کردند، علت آن هم احتمالا اعتماد و اعتقادی بود که به رسانه ها داشتند.

این روزها اما هرکدام از ما یک رسانه شخصی داریم؛ اینستاگرام، تلگرام، توئیتر. فکر می‌کنم بیشتر ما باهم هم عقیده باشیم که این شبکه‌های مجازی این روزها جایگزین روزنامه‌ها و مطبوعات شده باشند.

جالب اینجاست که در فضای مجازی علی الخصوص اینستاگرام که رسالت آن اطلاع رسانی با تصویر و فیلم است، فرصتی پیش آمده تا افرادی که شاید شهرت چندانی هم نداشتند، دست به اقدامات مختلفی بزنند تا آنها را مشهور کند. بسیاری از هنرمندانی که در صداوسیما زمانی مشهور بودند، حالا به یک سلبریتی اینستاگرامی تبدیل شدند. در ادامه این گزارش به روند مشهور و یا حتی منفور شدن تعدادی از این چهره‌های مجازی اشاره می کنیم.

شایعه سازی یا واقعی سازی

“محسن افشانی” یکی از کسانی که با پخش ویدئوهای مختلف از خود و البته تمام صحنه‌های زندگی شخصی خود، بار دیگر خود را به تیتر یک فضای مجازی تبدیل کرد.

افشانی اکنون با دختری به نام “سویل” ازدواج کرده است و حالا از خودش ویدئوهای دونفره منتشر می‌کند.

هنرمند دیگری که شبکه مجازی تاثیر زیادی در شهرت او داشت، امیر حسین مقصودلو، یا همان امیر تتلوی خودمان است.

خواننده‌ای که بیشتر ما او را به سبب درخواست‌هایی که از مخاطبان خود در اینستاگرام داشته است می‌شناسیم. درخواست هایی از این قبیل اینکه زیر پست من بنویسید: بغ بغو!

صفحه اکسپلورر اینستاگرام اما این روزها به صفحه اصلی مجلات عامه پسند و زرد بدل شده است، گاهی خود هنرمندان دست به ساختن شایعه در این فضا می‌کنند تا مطرح شوند و گاه هم ادمین‌های صفحه‌های طرفدار هنرمندان با تقطیع ویدئوهای مصاحبه اقدام به ایجاد جنجال در این فضا می‌کنند.

اینستاگرام البته اکنون به کابوسی برای تعدادی از هنرمندان تبدیل شده است، آنهایی که همیشه از حاشیه به دور بودند، حالا مجبورند در این فضا دائما ویدئوهای پرحاشیه از خود ببینند.

خوب و بد اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام اینروزها هم قابلیت مشهور کردن افراد را دارد و هم میتواند، باعث منفور شدن آنها شود. در ایران البته نفرت از سلبریتی‌ها بیش از پیش به چشم می‌خورد. آنهایی که زمانی تیتر یک رسانه‌ها بودند اکنون در جولانگاه اینستاگرام مشغول خبرپراکنی از خود هستند.

نکته مهم اما اینجاست که مردم چگونه توانستند تمام اعتماد و اعتقاد خود را به فضای مجازی منعطف کنند و آن را امین خود بدانند. بسیاری معتقدند که نباید قضاوتی در این فضا نسبت به هنرمندان و سلبریتی‌ها صورت بگیرد، بسیاری دیگر اما اعتقاد دارند که  اگر فرهنگ استفاده از این فضا را پیشتر آموزش دیده بودیم، مشاهده سواستفاده در این اپلیکیشن هم کمتر مشاهده می‌شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *