چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

جزئیات دیدار ظریف و کری در مونیخ

وزیر امور خارجه کشورمان جزئیاتی از دیدار هفته گذشته خود با جان کری وزیر امور خارجه سابق امریکا در حاشیه اجلاس مونیخ را تشریح کرد.

بازخبر / به نقل از خانه ملت،محمد جواد ظریف با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حاشیه اجلاس مونیخ گفت: عمدتاً دیدارهای ما محرمانه نیست و در حاشیه جلسات و نشست های بین المللی با نخبگان این کشور گفت و گوهایی را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با دولت آمریکا مذاکره و گفت وگویی نداریم افزود: در حاشیه اجلاس بین المللی فرصت های مناسبی برای روشنگری و بیان سیاست های جمهوری اسلامی و گفت وگو با افراد تاثیرگذار این کشور صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جزئیات دیدار خود با جان کری تصریح کرد: موضوعات دیدار ما بیشتر درخصوص برنامه های ترامپ در قبال برجام و اتخاذ سیاست های مناسب در قبال آن و همچنین منزوی کردن وی در سطح جهان بوده است.

نیویورکر هفته گذشته مدعی شده بود این زوج دیپلماتیک در خلال دو سال مذاکرات پر تب و تاب بر سر توافق هسته‌ای ایران به صورت علنی و به دفعات زیاد با یکدیگر دیدار می‌کردند.»

به نوشته این نشریه امریکایی: دیدار مونیخ، که سایر طرف‌های دخیل در مذاکرات هم در آنجا حضور داشتند، ممکن بود با واکنش‌های منفی هم در واشنگتن و هم در تهران مواجه شود. کری، از ایرانی‌ها خواست صرفنظر از هر اقدامی که دولت ترامپ انجام می‌دهد، توافق هسته‌ای را رها نکنند یا مفاد آن را نقض نکنند.

دولت آمریکا، به عنوان یکی از اعضای گروه ۱+۵ از زمان اجرایی شدن برجام با اتخاذ سیاست‌های مختلف تلاش کرده از متبلور شدن مزایای این توافق برای ایران جلوگیری کند. کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته است.

او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

دونالد ترامپ روز جمعه ۲۲ دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورتی که این توافق را مطابق میل او اصلاح نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *