اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پوتین خیال همه را راحت کرد

رئیس جمهوری روسیه در گفتگویی بروز «جنگ سرد جدید» را رد کرد.

 بازخبر / «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز، گفت: به نظر من افرادی که گفته اند، یک جنگ سرد جدید شروع شده است، تحلیلگر نیستند.

پوتین این جمله را در واکنش به اظهارات «جرمی بش» رئیس سابق ستاد کارکنان وزارت دفاع آمریکا و سیا در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور است که گفته بود: شاهد خیزش روسیه هستیم و این امر می تواند به بروز یک جنگ سرد جدید منجر شود.

پوتین پس از آنکه در سخنرانی سالانه خود اعلام کرد که روسیه سلاح های جدیدی با قابلیت های هسته ای ساخته است، در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی نیوز اظهار داشت که همه این سلاح ها به راحتی از سامانه های دفاعی عبور می کنند.

یکی از این سلاح ها موشک بالستیک قاره پیمای هسته ای است. پوتین تاکید کرد، این سلاح های جدید به قدری پیشرفته است که پول هایی که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای ساخت سامانه های دفاعی صرف شده، در مقابل آن مثل «به باد دادن» پول هایشان است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: هر یک از سامانه های تسلیحاتی که درباره آنها صحبت کردم، به سادگی از سامانه دفاع موشکی عبور می کند. برخی از آنها باید تعدیل و تنظیم و روی آنها کار شود. برخی دیگر از این سلاح ها در دسترس نیروهای نظامی قرار گرفته و برای نبرد آماده است.

پوتین در مورد میزان موفقیت آزمایش این سلاح ها نیز گفت: همه آزمایش ها موفقیت آمیز بود. هر یک از این سامانه های تسلیحاتی در مراحل مختلفی از آمادگی قرار دارند.

وی گفت سلاح های جدید پاسخ مسکو به خروج آمریکا از پیمان منع آزمایش موشک های بالستیک (۱۹۷۲) است. جورج بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۲ از این پیمان خارج شد.

پوتین خاطرنشان کرد: اگر قرار است از یک رقابت تسلیحاتی صحبت کنیم، این رقابت درست آن زمان شروع شد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که وی پیشنهاد همکاری برای توسعه سامانه های موشکی مشترک با آمریکا داده بود که این پیشنهاد پذیرفته نشد.

وی تاکید کرد: قدرت های بزرگ به جای ایجاد تهدید علیه یکدیگر باید تلاش های خود را برای دفاع در مقابل تروریست ها یکپارچه کنند.

مهر

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *