ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
به همت موسسه اعتباری نور؛

جشن ازدواج سیصد زوج هرمزگانی برگزار شد

به همت موسسه اعتباری نور سرپرستی استان هرمزگان، سیصد زوج هرمزگانی مراسم ازدواج خود را برگزار کردند و به خانه بخت روانه شدند.

بازخبر /به همت موسسه اعتباری نور سرپرستی استان هرمزگان، سیصد زوج هرمزگانی مراسم ازدواج خود را برگزار کردند و به خانه بخت روانه شدند.

پنجشنبه شب(۳ اسفند) با حضورحجت الاسلام ابوترابی(امام جمعه موقت تهران)، آیت‌الله‌ نعیم آبادی (نماینده ولی فقیه در هرمزگان)، فریدون همتی (استاندار هرمزگان)، محمد آشوری (عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی)، دکتر محمد نبی رضائی (رئیس هـیئت امنای موسسه اعتباری نور)، حشمت‌الله نظری (مدیرعامل موسسه و جمعی از مسؤولان استانی و شهر بندرعباس) جشن ازدواج سیصد زوج هرمزگانی برگزار شد.

در ابتدا، مراسم ٣٠٠ زوج با تفسیر و قرائت قران کریم توسط دکتر حاج جواد فروغی قاری و مفسر بین المللی قرآن کریم آغاز شد.

  سرپرست شعب موسسه اعتباری نورهرمزگان در ابتدای این مراسم گفت: تأمین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم ترین دغدغه‌های  جوانان  در شرف ازدواج محسوب می‌شود، پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج برای مرتفع شدن مشکلات مالی  جوانان در شرف ازدواج از جمله فعالیت هایی خیرخواهانه ای است که موسسه اعتباری نور در راستای مسئولیت اجتماعی خود بر آن پایبند است.

عامری تصریح کرد: احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بستر سازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی – ایرانی در خانواده های تسهیل فرآیند ازدواج از طریق ایجاد و تقویت عوامل مثبت و رفع کاهش موانع و بهره گیری از فرصت ها و امکانات مادی و معنوی درون و برون سازمانی برای هم افزایی ظرفیت ها از جمله این اهداف به شمار می آیند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک یکی از دل مشغولی‌های مهم جوانان و خانواده‌ها ازدواج و تشکیل زندگی مستقل است که برای رسیدن به آن با مشکلات و موانعی روبه رویند که هم صحبت شدن با آن‌ها و گوش فرا دادن به حرف دل آنان بسیار مهم و با ارزش است.

عامری با بیان اینکه  ازدواج اساس و بنیان وجود موجود است و در دین اسلام با توصیه به ازدواج، آنرا موجب حفظ نیمی از ایمان ذکر کرده اند، عنوان کرد: البته یک دست صدا ندارد و باید همه عوامل دست به دست هم دهند تا به طور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم و پویا، از اولویت های اصلی خانواده ها باشد.

سخنران اول این مراسم آیت الله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان بود.

وی در این مراسم گفت: کاری که موسسه اعتباری نور انجام داده است باید به یک الگو برای صنایع، بانک‌ها، موسسات و دیگر بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود استان هرمزگان که دارای صنایع و مراکز مهم تجاری است در انجام این کارها اهتمام از خود نشان دهند.

امام جمعه بندرعباس خطاب به زوج‌های جوان اظهار کرد: اگر شما زوج‌ها بتوانید فلسفه‌ ازدواج را در زندگی پیاده کنید قطعا زندگی خوبی خواهید داشت و آن فلسفه‌، آرامش است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: منزل باید کانون آرامش با خمیرمایه مودت و رحمت باشد زیرا پول خوشبختی نمی‌آورد بلکه این عواطف است که خوشبختی با خود می‌آورد.وی در پایان تصریح کرد: نگذارید مشکلات، زندگی شما را خراب کند و سعی کنید در زندگی با هم سازگار باشید تا زندگی شیرینی داشته باشید.

لازم به ذکر است که از سوی نماینده محترم ولی فقیه استان، آیت الله نعیم آبادی یک جلد کلام الله مجید به زوجین اهـداء شد.

سخنران دوم مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران بود.

  وی بیان کرد: خانم‌ها اگر در منزل به وظیفه خود به خوبی عمل کنند قطعا زندگی آنها بسیار خوب خواهد بود زیرا آنها این توانایی را دارند که ضعف‌های همسر خود را پوشش دهند.

وی ادامه داد: خانم، مدیر خانه است و می‌تواند منزل خود را به مدرسه عشق، محبت و دینداری تبدیل کرده و با این کار قلب همسر خود را بدست آورد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آقایان نیز در مدیریت خانواده به مسؤولیت‌های خود به خوبی عمل کنند که در این راه نقش خانم‌ها بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود چرا که اگر خانم‌ها به همسر خود کمک کنند، آنها در هر مسئولیتی که باشند آنرا به خوبی انجام می‌دهند.

ابوترابی در پایان عنوان کرد: هیچگاه با زبان یا رفتار همسر خود را ناراحت نکنید و به او آرامش داده و تکیه‌گاه شایسته‌ای برای او باشید تا خدا نیز برکاتش را به شما نازل کند.

سخنران سوم مراسم، مدیرعامل موسسه اعتباری نور بود.

حشمت الله نظری در این مراسم بیان کرد: موسسه اعتباری نور طبق مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد این مراسم را برگزار کرده است و بانک‌ها در کشورهای دیگر مسئولیت اجتماعی خود را به صورت شفاف انجام می‌دهند که این امر نیز در کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری نور تصریح کرد: زمانی که پیشنهاد انجام این کار در هیات مدیره مطرح شد همه اعضاء از آن استقبال کردند و باعث شد این جشن برگزار شود.

سخنران چهارم  و پایانی مراسم دکتر محمد نبی رضائی رئیس هـیئت امنای موسسه اعتباری نور بود.

وی ضمن تبریک به تمامی زوج هـای جوان و آرزوی سرافرازی برای آینده آن‌ها عنوان کرد: این عمل و رفتار موسسه ما یک فرمان است از رهـبر معظم ما زیرا بهترین هـا را باید برای جوانان بخواهـیم و این هـمان ازدواج زیبا است و قطعاً حرکت بعدی ما تامین شغل خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما دوست داریم که جوان هـای ما شاداب و سرزنده باشند و به همین خاطر حضور مسئولان موسسه اعتباری نور در اینجا بیانگر این ادعاست.

رضائی از همه مسئولان استان هرمزگان نماینده ولی فقیه، امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام ابوترابی، استاندار هرمزگان، شهردار بندرعباس و مسئولان نظامی و انتظامی که به حق موسسه اعتباری نور را برای تحقق این برنامه ارزشمند یاری کردند، تشکر کرد.

وی در پایان مراسم با اهـداء سفر زیارتی بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا(ع) به زوج هـای مراسم از خداوند متعال خواستار سربلندی نظام مقدس جمهـوری اسلامی ایران، طول عمر باعزت مقام معظم رهبری و همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهـوری ایران شد.

 

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *