چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
تغییر چهره سرخابی پیش از داربی؛

پرسپولیس و استقلال با استراتژی‌های متفاوت مقابل نمایندگان خوزستان

هفته بیست‌و چهارم لیگ برتر که از دیروز با انجام ۴ مسابقه آغاز شده بود، امروز با برگزاری ۴ بازی دیگر پیگیری می‌شود.

بازخبر /  هفته بیست‌و چهارم لیگ برتر که از دیروز با انجام ۴ مسابقه آغاز شده بود، امروز با برگزاری ۴ بازی دیگر پیگیری می‌شود که قطعا تقابل تیم‌های سرخابی پایتخت در ‌آستانه داربی با سرخابی خوزستان مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود. پرسپولیس و استقلال که هر‌کدام با عملکردی متفاوت در لیگ قهرمانان دوباره به مسابقات لیگ برمی‌گردند، امروز مقابل استقلال‌خوزستان و فولاد پیش‌بازی داربی ۸۶ را برگزار می‌کنند.

پرسپولیس صدرنشین امروز در‌حالی میزبان استقلال خوزستان بحرا‌ن‌زده است که برای قهرمانی به ۲ برد دیگر نیاز دارد و استقلال هم در شرایطی به مصاف فولاد می‌رود که خسته از ۲ بازی سخت آسیایی مصدومان زیاد دارد. در چنین شرایطی وجه مشترک تیم‌های سرخابی پایتخت تعداد بالای غایبان و تغییر در ترکیبشان نسبت به آخرین دیدار است.

 دست بسته شفر برای پیش داربی!
وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال در هفته نهم لیگ رسما روی نیمکت این تیم نشست و اولین حریفش فولاد خوزستان بود که با این تیم در آزادی به تساوی بدون گل رسید. حالا پس از چند ماه شفر و استقلال در شرایطی متفاوت به سرخ‌پوشان اهوازی رسیده‌اند. آبی‌های متحول شده امروز در حالی به مصاف فولاد می‌روند که در لیگ قهرمانان بهترین نتیجه را بین نمایندگان ایران گرفته و با روحیه و انگیزه‌ای مضاعف به اهواز رفته‌اند.

البته همه چیز هم بر وفق مراد استقلال و شفر نیست چرا‌که این تیم در بازی امروز پژمان منتظری، امید نورافکن، بهنام برزای، بویان، میلاد زکی‌پور و مهدی رحمتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، با این‌حال به نظر نمی‌رسد ترکیب استقلال نسبت با بازی با الهلال تغییر چندانی کند، مگر آن‌که شفر به خاطر داربی نفراتی چون جپاروف و وریا و ابراهیمی را نیمکت‌نشین کند و فقط یک نیمه یا کمتر از آن‌ها بازی بگیرد. با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد بازگشت حسینی به دروازه تنها تغییر استقلال نسبت به بازی قبلی‌اش‌ باشد.

شفر به اهمیت داربی واقف است اما مصدومیت ۶ مهره‌اش، دست او را برای ایجاد تغییرات گسترده بسته و او فقط باید امیدوار باشد که در اهواز برای داربی ۸۶ تلفات ندهد. در اردوی حریف هم حامد لک ‌دروازه‌بان اول این تیم به دلیل مصدومیت غایب است.

 نعمتی سورپرایز برانکو؟!
شکست سنگین پرسپولیس مقابل السد قطر باعث شد برانکو در آستانه داربی سنت‌شکنی کند و چند مهره‌اش را برای بازی با استقلال‌خوزستان بیرون بنشاند. او که در دیدار با تیم بحران‌زده و انتهای جدولی استقلال خوزستان سید‌جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد، ظاهرا علیرضا بیرانوند را هم بازی نخواهد داد تا به این وسیله هم او را بابت عملکرد ضعیفش مقابل السد تنبیه کند و هم به خاطر ۲ اخطاره بودن این ‌دروازه‌بان، ریسک از دست دادن او برای داربی را از بین ببرد.

البته برانکو در مورد منشا و امیری هم چنین تصمیمی گرفته و به نظر می‌رسد پرسپولیس مقابل استقلال‌خوزستان با ترکیب رادوشوویچ، ماهینی، انصاری، ربیع‌خواه، مصلح، کامیابی‌نیا، نوراللهی، احمدزاده، رسن، علیپور و نعمتی به میدان برود. حضور نعمتی در خط حمله قطعا بزرگ‌ترین سورپرایز برانکو برای این بازی خواهد بود.

نعمتی که در بازی با السد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، تک گل پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند و حالا برانکو می‌خواهد دوباره به او میدان دهد و این بار فیکس خواهد بود. عبور از حریف مستقیم، پیروزی در تقابل یک در مقابل یک، شاخصه‌های نعمتی است که می‌تواند در مواقع لزوم جانشین منشا باشد. سیامک نعمتی نشان داده تکنیک خوبی دارد و برای زدن ضربه آخر هم از خصوصیات لازم برخوردار است.

محک زدن این ترکیب در فاز هجومی شاید بتواند نفرات خط حمله را هم از باور فیکس بودن دور کند و به آن‌ها برای بازی‌های باقی‌ مانده انگیزه بیشتری دهد. البته برانکو در این پست مصلح را تست کرده و استفاده از سیامک هم می‌تواند یک گزینه باشد. در اردوی حریف ‌آبی‌پوش هم که به‌ تازگی اعتصابشان را شکسته‌اند، عادل کلاه‌کج بازیکن سابق پرسپولیس غایب است.

برنامه دیدارهای امروز
ذوب‌آهن – پدیده‌، ساعت‌۱۵:۳۰
پارس جنوبی – تراکتورسازی، ساعت‌۱۵:۳۰
فولاد – استقلال، ساعت ۱۶
پرسپولیس – استقلال خوزستان، ساعت‌۱۸:۳۰

خراسان

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *