ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نعیم آبادی : در ساخت و سازها معیارهای مهندسی را جدی بگیریم/دادستان باید دغدغه های استان را جدی بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه کار جهان دیمی نیست بلکه جدی است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید دغدغه جدی در حوزه ساخت و ساز در استان داشته باشند و نظارت‌ها در این بخش باید به شدت تقویت شود.

بازخبر / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه کار جهان دیمی نیست بلکه جدی است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید دغدغه جدی در حوزه ساخت و ساز در استان داشته باشند و نظارت‌ها در این بخش باید به شدت تقویت شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: بیگانگان خمس هراسی را تبلیغ می‌کنند درحالی‌که کسانی که خمس خود را می‌پردازند می‌دانند که پرداخت خمس به اهلش کلید روزی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه خمس قفل نیست بلکه کلید است، تصریح کرد: با پرداختن خمس، بار سنگین گناهان از دوش پرداخت‌کنندگان برداشته می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه رشوه را عامل گریز از قانون دانست و خاطرنشان کرد: وقتی رشوه رشد کند، قانون می‌گریزد و فرار می‌کند زیرا هر دو متضادند و در کنار هم‌معنا ندارند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه بهترین راهکار برخورد با رشوه بالا بردن فرهنگ مقابله با آن در جامعه است، اضافه کرد: رشوه دهنده، رشوه گیرنده و دلال رشوه هر دو با رنج راهی جهنم می‌شوند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه با آمدن رشوه، قانون می‌رود و جامعه بی‌قانون نمی‌تواند دوام بیاورد، تصریح کرد: از رشوه باید پرهیز و اجتناب کرد زیرا رشوه کفر خالص عملی است و صاحب رشوه نه‌تنها راهی بهشت نمی‌شود بلکه بوی بهشت را هم استشمام نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس در خطبه دوم تصریح کرد: استقبال مناسبی از سوی مردم در آئین رونمایی از درب های حرم امامین عسگرین(ع) در استان هرمزگان صورت گرفت و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه شب گذشته(۳ اسفند) مراسمی برگزار شد که مجموعه ای ۳۰۰ زوج را در رسیدن به زندگی سالم کمک کرد، تصریح کرد: کار بسیار مناسب و مطلوبی از سوی موسسه نور صورت گرفت اما ای کاش سایر بنگاه های اقتصادی و مراکز دیگر هم اینچنین اقداماتی را انجام می دادند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه افراد دارای تمکن مالی هم باید در این مسیر پیشقدم باشند، اضافه کرد: دست بنده خدا را گرفتن و آن هم در مسیر برطرف کردن مشکلات گام برداشتن اقدامی نیکو و خداپسندانه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه نباید تنها از کسانی نام برد که تخلف کرده اند بلکه باید آن هایی که اقدامات خداپسندانه ای هم انجام می دهند به نیکی یاد کرد تا الگویی برای دیگران باشند، افزود: روز گذشته معرفی دادستان شهرستان بندرعباس برگزار شد که باید از تلاش های دادستان سابق نیز تقدیر کرد که سال های سال مردانه کار و مجاهدت کرد.

وی با اشاره به اینکه اسدی در دوران خدمتش اقدامات مناسبی انجام داد، ادامه داد: دادستان جدید بندرعباس از نیروهای متعهد و شناخته شده ای است که باید به فکر دغدغه های استان هرمزگان باشد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه جایگاه دادستان که همان مدعی العموم است را باید به خوبی معنا کنیم، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که انجام می شود بر دو قسم است، یک قسم در حریم افراد است که خانه را خراب می کنند به شخصی اهانت می کنند و بسیاری از اقدامات دیگر و تکلیف من است شکایت کنم اگر حقم را می خواهم .

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: قسم دوم ظلم هایی است که به عموم می شود، اینجا جای داستان و مدعی العموم است که وارد شده و جلوی کار خلاف را بگیرد به طور مثال اگر ببینیم در بندرعباس زمینی تصرف می شود یا بدون مجوز خانه ساخته اند، در چنین مواردی دادستان باید وارد عمل شود.

آیت الله نعیم آبادی جلوگیری از اینچنین تخلفاتی، پیگیری آن وظیفه دادستان و مدعی العموم است، عنوان کرد: باید مردم در این مسیر دادستان را همراهی کنند و هرگونه تخلفی را گزارش کنند اما اگر در این مسیر همراهی نشد و چشم مان را بر روی تخلفات بستیم و پس از بروز تخلف گله کردیم یعنی به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

وی با اشاره به پنجم اسفندماه روز مهندسی، خاطرنشان کرد: باید مبانی را علمی پیش برد و به صورت علمی تمامی پیش بینی ها را در ساخت و سازها لحاظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: اینکه خانه ها را در زمین سست بسازند امری اشتباه است زیرا با یک زلزله و سیل این خانه ویران می شود پس باید این مهم را جدی بگیریم و در ساخت و سازها معیارهای مهندسی را جدی بگیریم.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه برخی از منازل هنوز ساختش به اتمام نرسیده شاهد مشکلاتی در آن ها هستیم، اضافه کرد: روز مهندسی یعنی کارها باید توسط متخصص انجام شود و نمی توان هرکسی بدون داشتن تخصص خود را در تمامی امور متخصص بداند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کار جهان دیمی نیست بلکه جدی است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید دغدغه جدی در حوزه ساخت و ساز در استان داشته باشند و نظارت‌ها در این بخش باید به شدت تقویت شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *