ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

توصیه امام خمینی (ره) به احمدی نژاد

“توجه داشته باشند همه کسانى که براى بشر خدمت مى‏ کنند، کسانى که داراى مقامى هستند، داراى پستى هستند، که مقامْ آنها را مغرور نکند. مقام رفتنى است و انسان در حضور خداى تبارک و تعالى ماندنى است.”

بازخبر /  حضرت امام خمینی(ره) در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بنی صدر در روز پانزدهم بهمن ماه سال ۵۸ در سخنانی کوتاه، نکته های ارزنده ای را عنوان داشتند که در جلد دوازدهم صحیفه امام، صفحه های ۱۴۱ و ۱۴۲ آمده است.

گرچه این خطاب این سخنان به آقای بنی صدر بود اما بی شک مختص به وی نبوده و متوجه همه مسئولین است. ایشان در این مراسم فرمودند:

“بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

من یک کلمه به آقاى بنى صدر تذکر مى ‏دهم، که آن یک کلمه تذکر براى همه است: حبّ الدنیا رأس کلّ خطیئه هر مقامى که براى بشر حاصل مى ‏شود، چه مقامهاى معنوى و چه مقامهاى مادى روزى گرفته خواهد شد و آن روز هم نامعلوم است.

توجه داشته باشند همه کسانى که براى بشر خدمت مى‏ کنند، کسانى که داراى مقامى هستند، داراى پستى هستند، که مقامْ آنها را مغرور نکند. مقام رفتنى است و انسان در حضور خداى تبارک و تعالى ماندنى است.

من از آقاى بنى صدر مى‏ خواهم که ما بین قبل از ریاست جمهور و بعد از ریاست جمهور در اخلاق روحى ‏شان تفاوتى نباشد. تفاوت بودن دلیل بر ضعف نفس است.

و من از همه کسانى که در مقامى هستند، چه مقامهاى کشورى و چه مقامهاى لشکرى مى ‏خواهم که به مقامات خودشان مغرور نباشند و در راه اعتلاى اسلام و اعتلاى ملت مسلمان و اعتلاى کشور ایران کوشا باشند. و این طور نباشد که به واسطه تقدم و تأخر یک نفر یا چند نفر موقتاً اسباب این بشود که کناره ‏گیرى کنند و یا خداى نخواسته، مخالفت و کارشکنى.

از خداوند تعالى مسألت مى ‏کنم که همه ما را به راه خدا، به راه راست هدایت کند و از گرایش به شرق و غرب حفظ کند. و از خوف از ابرقدرتها حفظ کند.

و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته‏”

اتفاقاتی در روزهای اخیر رخ داده است که ارزش این بیانات را بیش از پیش نمایان می کند.

محمود احجمدی نژاد که ۸ سال ریاست جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته و در این ۸ سال از تمامی امکانات و حمایت های کشور برخوردار بوده است، مدتی است با به راه انداختن نمایش های خیابانی سخنانی را مطرح می کند که نشان دهنده تغییر در احوالات ایشان بعد از ریاست جمهوری است؛ تغییری که به فرموده حضرت امام(ره)، دلیل بر ضعف نفس است.

احمدی نژادی که همیشه شعار مبارزه با فساد را سر داده، ۱۶ سال پیش در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، کسانی را که برای خود و اطرافیانشان احساس خطر کرده و مقابل قوه قضائیه قد علم می‌کنند را دیکتاتور معرفی کرده و گفته بود: «همواره دیکتاتورها از مقابله با قوه قضائیه و قانون شروع کرده‌اند! به نظر من بیش از اینکه دوگانگی در رفتار قوه قضائیه وجود داشته باشد، در رفتار جریانات سیاسی وجود دارد، قوه قضائیه می‌خواهد با فساد مالی برخورد کند. می‌خواهند متخلف را قهرمان جلوه دهند بعد می‌گویند سیاسی برخورد می‌کنند تعداد کل عناصر دستگیرشده چندتاست و در مقابل یک کشور چقدر است؟ هیچ نظامی در دنیا اجازه نمی‌دهد از درون خود و با ساختارهای خود آن را براندازند.»

حالا آقای احمدی نژاد هم به گفته خودشان، راه دیکتاتورها را در پیش گرفته و با بی عیب و نقص دانستن خود، همه را متهم به فساد و ناکارآمدی می کند و به جای پاسخگویی به اتهاماتی که در مورد اطرافیان ایشان مطرح است، با نمایش های خیابانی تلاش می کند از متخلفان، قهرمان بسازد.

بد نیست آقای احمدی نژاد نگاهی به صحیفه امام خمینی (ره) بیندازند تا شاید به سرنوشت امثال بنی صدر که منفور ملت شدند، دچار نشوند.

نقظه ضعف بزرگ آقای بنی صدر، غرور و بی توجهی به هشدارهایی بود که پدر امت بارها با دلسوزی و خیرخواهی به ایشان متذکر شدند؛ ضعفی که منشا اصلی آن اتکا و اعتماد به اطرافیان و خط قرمز دانستن آنها بود؛ البته نه تنها آقای بنی صدر بلکه بزرگانی بودند که به خاطر محصور بودن در میان اطرافیان خود و اعتماد بیش از اندازه به آنها، دچار انحراف شدند و منفور مردم گردیدند.

آقای احمدی نژاد هم با عبرت نگرفتن از تاریخ، به همان راهی رفته که امثال بنی صدر رفتند و به جای اینکه در میان مردم و برای مردم باشند، تمام هم و غم خود را به قهرمان سازی از خطوط قرمز اطراف خود اختصاص داده است!

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *