اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افزایش محصولات صادرات محور مستلزم ایجاد “مرکز مشاوره تخصصی” است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان بر ایجاد مرکز مشاوره تخصصی جهت افزایش تولید محصولات صادرات محور در شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازخبر ، سیدامیر امیری‌زاد با اشاره به ضرورت توجه صنایع کوچک و متوسط به برندینگ و معرفی کالاهای تولیدی به جامعه هدف، اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم به لحاظ کیفی و بسته بندی، حداقل‌های لازم را به دست آوریم، در حوزه فروش و صادرات با مشکل مواجه خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فروش جدید، پدید آمده در منطقه برای محصولات تولید شده در استان، افزود: به طور مثال علی‌رغم وجود امتیاز همسایگی و فاصله کم بازار قطر و تسهیلات فراهم شده برای انتقال محصولات و کالاهای تولید شده در هرمزگان به این کشور، آن گونه که باید به دلیل عدم توجه به بسته‌بندی و کیفیت کالا، نتوانستیم با سایر کشورها در این بازار رقابت کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ادامه داد: برای موفقیت صنایع ما در عرصه صادرات کالا بایستی در جهت دستیابی به استانداردهای کشورهای اروپایی و جهانی گام برداریم.
امیری‌زاد بخشی از مشکلات موجود در صادارات غیر نفتی استان را به عدم رعایت استانداردسازی و توجه به کیفیت کالا نسبت داد و تصریح کرد: اگر به دنبال افزایش صادرات محصولات تولیدی شهرک‌های صنعتی استان هستیم، باید برای دریافت استانداردهای کشورهای اروپایی تلاش کنیم و البته به صنعت بسته‌بندی نیز نیم نگاهی داشته باشیم.
وی حضور و رقابت محصولات تولیدی استان در بازارهای منطقه را مشروط به رعایت استانداردهای جهانی دانست و بیان داشت: شرایط و تسهیلات ویژه‌ای در سنوات اخیر برای معرفی و ورود کالاهای استان در سایر کشورهای منطقه از طریق برگزاری نمایشگاه فراهم شده، اما عدم توجه به بسته‌بندی محصولات صادراتی، این فرصت را از بازرگانان ما برای رقابت با سایر کشورها گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه، در صنایع کوچک، گام‌هایی برای رقابتی شدن محصولات تولیدی با سایر کشورهای فعال در منطقه برداشته شده است، اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف، همچنان نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هستیم.
امیری‌زاد ادامه داد: ایجاد مرکز مشاوره در شهرک‌های صنعتی هرمزگان می‌تواند متناسب با بازارهای منطقه صنایع را برای حضور فعالانه و انتخاب بسته بندی‌های رقابتی، مشاوره دهد.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک هرمزگان در مقایسه با سایر استان‌های صنعتی کشور صنایعی نوپا محسوب می‌شود، افزود: هرمزگان در بخش‌های صنعتی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و بایستی تلاش کنیم تا نقش پررنگتری در تولیدات صنعتی کشور به ویژه در صنایع کوچک ایفا کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان تصریح کرد: باید قبول داشته باشیم که اولویت استان در گذشته در حوزه تجارت، صیادی و کشاورزی بوده است و صنعت و به خصوص صنایع کوچک، آنچنان تاثیر و نقشی در اقتصاد هرمزگان نداشته است، البته صنایع بزرگ از آنجایی که جزو طرح های ملی بشمار می آید همواره استان حرف برای گفتن دارد اما در صنایع کوچک کم کم این اشتیاق ایجاد می شود که مردم در این حوزه فعالیت کنند.
وی به نقش مشاوره برای حضور مردم برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: سرمایه‌های بسیاری در هرمزگان وجود دارد که نیازمند انجام مشاوره برای هدایت به سمت صنعت و سرمایه‌گذاری پایدار است.
امیری‌زاد همچنین با اشاره به ضرورت رشد صنایع کوچک در استان خاطرنشان کرد: بیان مزیت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها برای استقبال سرمایه‌گذاران بایستی در اولویت برنامه توسعه صنعتی استان قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از خرما، شیلات و شناورسازی به عنوان سه خوشه اصلی صنایع کوچک استان یاد کرد و افزود: برای ورود به این سه خوشه حتی می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها نیز استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به مبحث برندسازی و معرفی کالاهای تولید شده در استان بیان داشت: ورود رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب به حوزه معرفی کالاهای تولیدی استان و در نقطه مقابل رغبت صاحبان صنایع به معرفی محصولات تولیدی از طریق رسانه‌ها می‌تواند راهگشای مشکلات موجود در این زمینه باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *