اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

یکتاپور : بیشتر درآمد های شهر بندرعباس بازگشتی ندارد/باید در تعیین بودجه باید واقع بین باشیم

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: ممکن است شهر بندرعباس پر درآمد و هرمزگان استان پردرآمدی باشد اما بیشتر این درآمد ها بازگشتی ندارد و توان ما در بودجه همین میزان اعلام شده است.

بازخبر /  معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: ممکن است شهر بندرعباس پر درآمد و هرمزگان استان پردرآمدی باشد اما بیشتر این درآمد ها بازگشتی ندارد و توان ما در بودجه همین میزان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محسن یکتاپور ظهر امروز در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندعباس، افزود: منابع محدودی در اختیار داریم که باید آن را مدیریت کنیم، بندرعباس نیازهای بالایی دارد در همه مسائل اما باید نگاهی هم به درآمد جاری، منابع انسانی و سایر امکانات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید اولویت ما بحث های جاری باشد، تصریح کرد: در عمرانی هم تا جایی که توانستیم به تمامی بخش ها توجه داشته ایم، اگر در بخشی کمتر توجه شده باید درآمدش هم باشد و اگر محقق نشود خودتان(اعضای شورای شهر) می گویید چرا محقق نکرده اید.

یکتاپور با بیان اینکه این بودجه چکش کاری شده است، عنوان کرد: رشد بودجه، باید میانگین ۵ سال گذشته باشد که بوده است و بیشتر از این پتانسیل و ظرفیت نداریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس ادامه داد: ممکن است شهر بندرعباس پر درآمد و هرمزگان استان پردرآمدی باشد اما بیشتر این درآمد ها بازگشتی ندارد و توان ما در بودجه همین میزان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث عمرانی هم با همین وضعیت اقتصادی در ایام الله دهه فجر پروژه های زیادی افتتاح کردیم، خاطرنشان کرد: شهرداری با مشکل اقتصادی مواجه است و در پرداختی ها مشکل دارد به همین دلیل بودجه به گونه ای دیده شده که شهرداری به آن درآمد برسد و آن را محقق کند.

یکتاپور ادامه داد: ما بحثی نداریم، شورا اگر می خواهد بودجه را تغییر دهد، ما دیگر نمی توانیم در شهرداری بدهی ایجاد کنیم، برخی معاونت ها ارقامشان بیشتر بود اما ما به سال گذشته نگاه کردیم و براساس آن این بودجه را ارائه کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در سال ۹۷ در بخش درآمد کارهای خوبی انجام شود که نگاهمان به بودجه ۹۸ بلند تر باشد.

یکتاپور با اشاره به اینکه ارزش افزوده حق شهرداری است اما باید بودجه ها محقق شود، تصریح کرد: درآمدها باید مشخص شود، باید برای بنگاه های اقتصادی برنامه و دلایل قانونی مستند داشته باشیم تا بتوانیم آن بخش را در ردیف های بودجه اضافه کنیم.

وی در پایان گفت: باید واقع بین باشیم، خیلی از کدهای درآمدی ما را مراکز ذی صلاح تایید نکرده اند پس باید با استدلال قانونی پیش رویم.

همچنین مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری بندرعباس گفت: اگر شورا در این مسیر کمک ما باشد، کار بدی نکرده و در آینده شاهد برنامه ریزی مناسبتری خواهیم بود.

علی عامری با بیان اینکه اگر بودجه ۹۶ و ۹۷ را مقایسه می کنید و سال های قبل را هم مقایسه کنید می توانید رشدهای قبلی را هم ببینید و مقایسه کنید، اظهار کرد: از کیسه مردم کندن و بودجه را بالا بردن منطقی نیست، وقتی عوارض را خارج از عرف از مردم بگیریم مردم می گویند از کیسه ما برداشت شده است و به هیچ وجه ما دنبال این اقدام نبوده و مخالفیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ با رشد بودجه مواجه بودیم چون تقاضای شورا بود که بودجه را آرمانی ببینیم و محقق نشد و نتوانستیم در سال ۹۶ تمامی آن را محقق کنیم و به همین امسال مجبور شدیم همه چیز را ریز کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *