ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

از حقی که لطف تلقی می شود تا عدم قدرت در درگیری با دستگاه های اجرایی

چهل و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار “بحث و بررسی در خصوص بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ شهرداری بندرعباس” برگزار شد.

بازخبر /  چهل و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار “بحث و بررسی در خصوص بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ شهرداری بندرعباس” برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: در شهرهای دیگر پروژه های مشارکتی با صنایع وجود دارد و بسیاری از پروژه ها پیش می رود و مردم به صورت محسوس این موضوع را احساس می کنند.

کیانوش جهانبخش افزود: اگر بودجه و درآمدشان را نگاه کنید، مشاهده می کنید، تفاوت زیادی بین فعالیت عمرانی و بودجه عمرانی وجود دارد و  توسعه عمرانی باید بیشتر از درآمد حاصل از عوارض مردم باشد.

در ادامه دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: ارزش افزوده کمک نیست، حق ماست، دو مستند وجود دارد که باید بودجه زیاد شود.

پرویز سالاری با بیان اینکه تا سال گذشته ارزش افزوده نفت فلات قاره نداشتیم، امسال ارزش افزوده استانی شده و درآمد ما حداقل ۳۰۰ میلیارد است، تصریح کرد: ما ۳۰ درصد بودجه را افزایش دادیم، شهردار خود را تکان داد و درآمد شهرداری را زیاد کرد.

  وی با اشاره به اینکه شهرداری موظف است پاسخگوی شورا باشد، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری پول ندارد نیروهایش را تعدیل کند نه اینکه مدام به نیروهایش اضافه کند.

همچنین نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شورا می داند وضعیت اقتصادی جامعه مناسب نیست و به همین دلیل نمی خواهد این فشار بر روی دوش مردم بالا رود.

فیصل دانش با بیان اینکه شورای شهر اگر بداند شهرداری توانایی آن را دارد از ادارات دولتی حقش را بگیرد ،موردی با افزایش بودجه ندارد زیرا هربار بودجه را زیاد کردیم درآمد بیشتر شد، اضافه کرد: اگر شهرداری می تواند به این موضوع ورود کند نه آنکه چون زورش به نیروی انتظامی نمی رسد، عوارضش را نادیده بگیرد و فشارش را به مردم بیاورد.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: متاسفانه درآمد شهرداری خلاصه به چهار کد درآمدی شده و راحت ترین کار این است که تا نیاز به پول احساس می شود، مزایده برگزار و املاک را می فروشند.

فاطمه جراره با بیان اینکه خود شهرداری چه راهکاری برای افزایش درآمد داشته است، تصریح کرد: شهرداری بندرعباس هیچ درآمدی نداشته بلکه باید به سمتی برود که درآمدزایی کند و اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد بله باید بودجه را هیچگاه افزایش نداد!

وی در پایان گفت: این توهم پیش آمده که اعضای شورا یا باید بودجه را افزایش دهند یا چک های برگشتی و معوقات را وصول کنند، درصورتی که شهرداری تیم حقوقی دارد.

همچنین دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بخشی از کار حق با شهرداری است، در شورا تصمیم گرفته شد باید به خدمات شهرداری بیشتر از عمرانی توجه کنیم، وقتی می بینیم آلودگی وجود دارد و وضعیت فضای سبز و سایر خدمات شهری باعث نارضایتی شده است، پس رویکرد درستی بوده است.

آبتین امیری افزود: بودجه باید واقعی باشد، اگر بودجه را افزایش دهیم و کاری انجام نشود و تولید پول نداشته باشیم، فایده ای ندارد بلکه باید شرایطی ایجاد کنیم تا بندرعباس را پذیرای سرمایه گذاری کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی دستگاه ها برای پذیرش خیرین آمادگی ندارند و آن ها را رد می کنند برای سرمایه گذار که جای خود را دارد چه اتفاقاتی صورت بگیرد.

امیری با بیان اینکه ما قدرت نداریم با همه دستگاه ها درگیر شویم و شهرداری هم این قدرت را ندارد، اضافه کرد: حق شهرداری داده نمی شود و در مسائلی همچون ارزش افزوده هم ما می گوییم این موضوع حق ماست و آن ها می گویند لطف ماست!

وی در پایان با اشاره به اینکه باید قدرت شهرداری و شورا بالا رود تا بتواند مطالباتش را وصول کند، اظهار کرد: رویکرد شهرداری در سال  ۹۷ باید بر روی درآمد و جذب سرمایه گذار باشد.

در پایان دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصلاحاتی که قرار بود در بودجه  انجام شود بعید به نظر می رسد اشکالات اساسی را تغییر دهد.

جواد بلارک با بیان اینکه باید فکری به حال پروژه های نیمه تمام کرد، اضافه کرد: پروژه ای اگر تصویب می شود باید کل پروزه مشخص شود این در حالی است که قرار بود ضمائم پیوستی ارائه شود که هنوز این امر محقق نشده است.

وی در پایان گفت: عدم رشد بودجه در بخش عمرانس یعنی عدم رشد شهری و رشد در بودجه جاری یعنی حقوق و مزایا و خرید های شهرداری با رشد همراه بوده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *