آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

روحانی : آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشور ما مداخله کنند، اما مردم ما به آنها جواب رد دادند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده چهلمین سال انقلاب اسلامی است، گفت:‌ باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

بازخبر /حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان ، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند ، نیاز داریم.

رییس جمهور افزود: تمام اقوام ایرانی ، پیروان مذاهب تشیع و اهل سنت و تمام ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی هستند.

دکتر روحانی با ابراز خرسندی از حضور در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: ویژگی مهم مراسم امسال این است که وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و باید سال آینده به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد و ما باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت ، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند که دهه فجر سال آینده دهه افتتاح هزاران پروژه مهم در سراسر کشور باشد، گفت: اینکه در همین روزها شاهد بودیم در یک روز و در یک استان پروژه هایی توسط دولت و بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد به معنای آن است که ملت ایران بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.

دکتر روحانی اظهارداشت: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند برخی ها خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شوند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را مجددا به سوار شدن قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: ما یک ملت هستیم و یک آرمان داریم و در پی عظمت ایران بزرگ و تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی – اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای دولت در یکسال گذشته و در عین حال وجود مشکلات و کاستی ها، اظهارداشت: برگزاری انتخابات شکوهمند ۲۹ اردیبهشت اولین دستاورد سال بود و همه مردم، پای صندوق آراء آمدند و به دنیا نشان دادند که مردم به کشور، انقلاب، نظام‌ و آینده سرنوشت‌ خود عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور، خلق حماسه بزرگ مردم در انتخابات با مشارکت ۷۳ درصدی را یک پیروزی بزرگ برای ایران اسلامی دانست و در ادامه تشریح دستاوردهای سال جاری کشور اظهارداشت: در این سال بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را در روند نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم، کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های این منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش دشمنان فرامنطقه ای برای تجزیه عراق و سوریه و تلاش های ایران اسلامی برای به شکست کشاندن این توطئه دشمنان گفت: توطئه گران می‌خواستند وحدت کشور عراق را از بین ببرند اما هوشیاری ملت عراق و کمک کشورهای منطقه، تمامیت ارضی و وحدت ملی کشورهای دوست ما را در این منطقه تضمین کرد.

رئیس جمهور افزود: آنها همچنین می‌خواستند در لبنان ناآرامی‌های طولانی به وجود بیاورند و این کشور را به میدان جنگ و اختلاف تبدیل کنند اما هوشیاری مردم لبنان و حمایت کشورهای دوست ، این توطئه آمریکا و صهیونیسم را نیز خنثی کرد.

دکتر روحانی با اشاره به همکاری های منطقه ای ایران برای تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: می‌دانیم راه‌حل منطقه، راه‌حل سیاسی است و باید با همکاری و تعاون کشورهای دیگر، بتوانیم این ثبات و امنیت را تقویت کنیم.

رییس جمهور همچنین به شکست توطئه اخیر آمریکا در ایران اسلامی پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشورمان مداخله کنند اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدت ، اتحاد و ایستادگی‌خود ،توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کردند. آمریکایی ها به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند اما خوشبختانه اعضای شورای امنیت به آمریکا پاسخ منفی دادند.

دکتر روحانی گفت: در مسأله برجام نیز آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین المللی تلاش کردند اما تا امروز ناموفق بوده اند و اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد و مجددا تأکید می‌کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را خیلی زود خواهند دید. ملت ما ملتی است که راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور به توطئه آمریکایی‌ها علیه قدس، فلسطین و مردم منطقه اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها اعلام کنند اما جهان در برابر این توطئه ایستاد و نه تنها کشورهای اسلامی بلکه به جز چند کشور همه کشورها با این توطئه آمریکایی‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند.

دکتر روحانی تاکید کرد : اکنون ما شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم.

دکتر روحانی در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه های داخلی اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته پیشرفت‌های بسیار مهمی در زمینه اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشتیم. رشد اقتصادی کشور در سال گذشته بیش از دیگر کشورها و در سال جاری به حول و قوه الهی دارای رشد اقتصادی بیش از متوسط جهانی خواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره به جذب گسترده سرمایه خارجی در یکسال گذشته ، اظهارداشت: ما بیش از همه سال‌های دیگر سرمایه خارجی را جذب کردیم و اینکه توانستیم ۳۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی را به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم یا فاینانس جذب کنیم به معنای اعتبار و رشد ایران است. جذب میلیاردها دلار سرمایه خارجی مستقیم و پیشرفت های گسترده در حوزه نفت و گاز بویژه در میدان های مشترک،به معنای توانمندی اقتصاد کشور ماست.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *