آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ماموستا عبدالرحمن نظری:

شبکه های ماهواره ای نصیحت های ما را نمی‌پذیرند

“واقعیت این است که اسرائیل گفته است که چرا جنگ فقط میان ماست و اخبار اسراییل و فلسطین باید در صدر اخبار باشد و متاسفانه نقشه و توطئه‌ی بسیار عمیقی ریختند…”

بازخبر /  ماموستا عبدالرحمن نظری، امام جمعه اهل سنت رسالت تهران، در مصاحبه اختصاصی با جام نیوز درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: «واقعیت این است که اولویت باید به حل این ها داده شود. اگر ما کشوری با برادری، روحیه ای شاد، جامعه ای زنده و پویا و آزاد و مستقل داشته باشیم؛ کشوری که دارای معیار های اسلامی داشته باشیم؛ اسلام که فقط با اسم نیست بلکه با عمل و عملکرد و رفتار است، اگر کشوری اینگونه داشته باشیم و ملت را (یعنی درصد بالایی از ملت را چون بالاخره همیشه مشکلات تا حدودی وجود دارد و انسان به یک نقطه ایده آل نمی رسد اما اگر این اهداف را پی بگیریم و درصد آن را بالا ببریم و نگذاریم پایین بیاید) قطعا در سطح جهانی الگو خواهیم شد برای دیگران و راه طریق درست تاثیرگذاری بر ملت های دیگر نیز این است.»

امام جمعه اهل سنت تهران درباره نقش رسانه های ضد انقلاب مانند بی بی سی، آمدنیوز، کلمه و … در آشوب های اخیر گفت: « بی بی سی و آمریکا و … دلسوز ما نیستند و به دنبال خرابکاری هستند؛ الان برخی اخبار هست که گفتن آن برای بی بی سی خوب نیست اما می داند که اگر نگوید اعتبارش را از دست خواهد داد؛ این خبر را یک جاهایی می گوید؛ یک جا، دو جا بیان می کند تا بگوید نه من گفته ام.  در نتیجه وقتی اینها می آیند مثلا از شبکه تلگرام آمدنیوز و غیره خیلی چیزهایی می گویند عجیب و غریب، ما بایدکاری کنیم که ملتمان به صدا و سیما و رسانه مان اعتماد کند.»

ماموستا عبدالرحمن نظری درباره شبکه های ماهواره ای دینی گفت: «به نظر من این شبکه ها اصلا نباید وارد سیاست شوند چون سیاست یک دنیای پیچیده تر از آن است که این ها فکر می کنند. باید برنامه های اخلاقی، ایمانی و دینی خود را بیشتر ترویج دهند. اگر شبکه های شیعه و سنی عقاید خود را تبلیغ کنند، من مخالف این ها نیستم. یک شبکه شیعی وجود دارد که می گوید من شیعه دوازده امامی هستم و این دلیل و مدرک من است، این هیچ اشکالی ندارد؛ حتی اگر حکومت سنی هم باشد نباید این کانال را ببندد چون از نظر خود دفاع می کند البته بدون توهین. هر کسی باید جناح و فکر خود را مطرح کند و سند مدرک بیاورد و توهین به دیگران نکند و این باعث روشنگری است. یک عده می آیند می گویند شیعه ها قرآن را قبول ندارند؛ وقتی شبکه شیعه باشد و مستقیم دفاع می کند و می گوید رای ما این نیست و … به جای اینکه یک سخن دهن به دهن بچرخد، مستقیم از خود اشخاص شنیده می شود.»

امام جمعه اهل سنت تهران، در ادامه درباره همکاری شبکه هایی با عناوین دینی همچون کلمه، نور و … با دشمنان اسلام و ضد انقلاب در آشوب های اخیر و تبدیل شدن به تریبون سلطنت طلبان و منافقین تاکید کرد: «این شبکه ها (شبکه کلمه ، نور . …) اشتباه می کنند که در مسائل سیاسی ورود می کنند؛ شاید هم وابستگی شان مقداری این کار را دستشان داده است؛ چون وابسته هستند و شاید دیکته می شود به آن ها. وارد سیاست شدن و تجزیه و تحلیل کردن کار هر کسی نیست؛ مشترکات ما میان تمام گروه های اسلامی فراوان است مانند مسائل اخلاقی، اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی، مسائل خانواده و مبارزه با طلاق و جدایی و … شبکه های دینی باید به این موارد بپردازند و کار دین را بکنند، اگر مسائلی هم مورد اختلاف است باید روشنگری کنند و با مدرک اعتقادات خود را بیان کنند و توهین هم به دیگران نکنند؛ متاسفانه رعایت این مسائل در این شبکه ها کم است و به همدیگر توهین می کنند. آنها افکار خود را دارند هر شبکه ای که درست شود شاید در ابتدا وابستگی مالی نداشته باشد اما در آینده وابستگی مالی پیدا می کند و توصیه پذیر میشود و در راستای اهداف خاصی حرکت میکنند. آنها نصیحت های ما را نمی‌پذیرند چون ما افکاری داریم که آنها ندارند مثلا ما می گوییم اسرائیل می خواهد از نیل تا فرات تشکیل بده و مسلمان ها رو تضعیف کنه اما اونها نمی پذیرند و می گویند این خرافات چی هست که شما می گویید و این چنین صحبت هایی می کنند. آنچه مهم است نباید به یکدیگر توهینی کنیم و باید احترام نگه داریم و همدیگر را بپذیریم.»

ماموستا عبدالرحمن نظری در باره شایعه سازی شبکه های وهابی همچون کلمه مبنی بر احتمال ترور علمای اهل سنت از سوی جمهوری اسلامی گفت: «من به شخصه کلمه را نمی بینم و اصلا ندارم این شبکه را. واقعیت این است که اسرائیل گفته است که چرا جنگ فقط میان ماست و اخبار اسراییل و فلسطین باید در صدر اخبار باشد و متاسفانه نقشه و توطئه‌ی بسیار عمیقی ریختند برای اینکه خاورمیانه را درگیر جنگ های متعدد  کنند وبه هر نوع جنگی بهاء داده، استقبال می کنند و زمینه سازی انجام می دهند. جنگ میان شیعه و سنی و جنگ بین کرد و ترک، جنگ بین کرد و عرب ،جنگ میان قبائل مختلف که در دستور کار دارند و ما نباید تحت هیچ شرایطی این زمینه را فراهم کنیم چه برادران شیعه و چه سنی؛ دشمنان جان و مال و سرمایه ما را می گیرند و میان ما نزاع می اندازند.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *