ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
زاکانی؛

انقلاب از اشرافیت سیاسی رنج می‌برد

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه در سال ۵۷ با رهبری امام و حمایت مردم نظام سیاسی استبداد در ایران بسته شد، در عین حال گفت: انقلاب اسلامی از اشرافیت سیاسی رنج می‌برد.

 بازخبر / علیرضا زاکانی در سلسله نشست‌های بصیرت انقلاب که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد امیرالمومنین (ع) ساوه برگزار شد، تحول در کشور را نیازمند اجرای یک دستورالعمل و چارچوب دانست و گفت: قانون اساسی بهترین دستورالعمل و چارچوب برای تحول و پیشرفت کشور است.عمل به قانون اساسی بسیاری از مشکلات جامعه را از بین خواهد برد و مسئولان وظیفه بیشتری در برابر عمل به قانون دارند.

وی با تاکید بر پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن به قانون گفت: اینکه بخواهند عده ای به بهانه های مختلف بخشی از قوانین را عملیاتی کنند، جامعه را ملتهب خواهد کرد. در قانون اساسی به همان میزان که موضوع آزادی‌ها در کشور اهمیت دارد به همان میزان نیز موضوع حقوق ملت از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در همه بخش‌ها اجرایی شود.

وی اولین آسیب کشور را تفکر غلط غربی دانست و گفت: خواب آلودگی و جوزدگی نیروهای حزب‌اللهی دومین آسیب کشور است که ناشی از بی تدبیری و غفلت در امور کشور است.
وی اشرافیت سیاسی را سومین آسیب کشور بیان و ابراز عقیده کرد: اشراف زدگان و نوکیسه‌های سیاسی در کشور با تاسی از فرهنگ به جامانده از نظام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دوران طاغوت و الگوی غلط غربی به کشور آسیب می زنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فساد اقتصادی، بی تدبیری ناشی از اشرافیت و فساد و افراطی گری سیاسی را از دیگر آسیب‌های امروز کشور بیان کرد و گفت: براساس قانون اگر یک مقام مسئول، مالی را از مسیر نادرست به دست آورده است، باید به ملت پس دهد و مسئولان و اقوام آنان باید توضیح دهند اموال خود را از کجا بدست آورده‌اند و هرگونه منفعتی که از مسیر ناصحیح کسب شده باید مورد پیگیری قرار گیرد. فساد اقتصادی و فساد اداری نتیجه اشرافیت سیاسی است که پیوستگی قدرت و ثروت را نشان می دهد و سم مهلکی است و از سال ۱۳۸۰ مقام معظم رهبری دستور قیام علیه این آسیب را دادند.

زاکانی بروز چنین آسیب هایی در کشور و بی تفاوتی مسئولان نسبت به این آسیب ها را موجب کاهش اعتماد عمومی مردم دانست و عنوان کرد: نتیجه تشدید این آسیب ها ایجاد فاصله و گسست بین دولت و ملت است که از مهمترین چالش‌های امروز انقلاب است.

وی ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و دولت را موجب باز شدن راه نفوذ دشمن به کشور و بروز تنگناهای اقتصادی بیان کرد و گفت: این آسیب ها زمینه ساز ولنگاری فرهنگی، فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود و کشور را با بحران جدی مواجه می کند و یاس و ناامیدی را در بین مردم رواج می دهد.

زاکانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هم اکنون به عنوان یک الگوی تمام عیار در جهان مطرح است، اظهار کرد: سرخوردگی نخبگان کشور و رواج تفکر یاس و ناامیدی با چشم انداز ترسیم شده برای آینده کشور، منافات خواهد داشت و دشمن هم به دنبال تحقق گسست نسلی و قومی است تا بتواند حرکت کشور را متوقف کند.

ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *