اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
پایگاه آلمانی تاثیر ناآرامی خاورمیانه بر غرب را بررسی کرد

بومرنگ به محل پرتاب باز می‌گردد/ بحران‌های خاورمیانه دامن غرب را هم می‌گیرد

یک پایگاه خبری آلمانی نوشت که بحران‌های ایجاد شده در خاورمیانه به ویژه در یمن فقط متوجه منطقه نیستند بلکه غرب هم از پیامدهای آن در امان نیست.

بازخبر /  پایگاه خبری «فرایتاگ» در گزارشی با عنوان کسی که جنگ را می‌پروراند، باعث می‌شود که این واقعه تبدیل به اپیدمی شود به ناآرامی‌های خاورمیانه با محوریت جنگ یمن پرداخت.

در این گزارش آمده است که بومرنگ همواره به محل پرتاب باز می‌گردد. یمن که به دلیل جنگ تضعیف شده است و بیمارهای بیشتری به صورت اپیدمی گسترش می‌یابند که شامل وبا، دیفتیری و .. می‌شوند. باید گفت: «کسی که جنگ می‌کارد، تروریسم برداشت می‌کند» این همان چیزی است که در خاورمیانه به وقوع پیوسته است. تهدید تروریسم که در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در این منطقه گسترش داشته است، نه تنها تهدیدی برای تمامی منطقه محسوب می‌شود بلکه غرب هم از اهداف آن است.

جنگی که غرب در منطقه به راه انداخته است، در ابعاد گسترده‌ای توسعه می‌یابد و از آن سود میلیاردی ناشی از معاملات تسلیحاتی به دست می‌آید. اما این فقط یک بعد ماجراست در واقع این جنگ از لیبی، سوریه، یمن، عراق تا افغانستان امتداد داشته است. مشکلات همه این جنگ‌ها فقط دامن‌گیر کشورهای یاد شده نیست بلکه جهان را برای غرب ناامن کرده است.

تهدید دیگری که متوجه جهان غرب است، مسایل بهداشتی و درمانی است. و این وضعیت زمانی به وقوع می‌پیوندد که ساختار درمانی در این کشورها از جمله در یمن که فقط نیمی از قابلیت‌های بهداشتی و درمانی این کشور قابل به کارگیری است، آسیب ببینند. وقتی به دلیل محاصره مردم به دارو دسترسی نداشته باشند و مردم به دلیل کمبود موادغذایی آسیب می‌بینند.
در یمن بزرگترین اپیدمی بیماری وبا همه‌گیر شده است، دیفتیری، هاری ( به دلیل وجد سگ‌های ولگرد) و …دیگر بیماری‌های شایع در این کشور هستند و همه این موارد به ندرت در غرب به اطلاع مردم می‌رسند و فقط برای سازمان‌های امدادی مهم است و برای بقیه اهمیت ندارد و به ندرت در صفحه نخست روزنامه‌ها انعکاس می‌یابد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که تا زمانی که غرب به عربستان و محاصره یمن کمک می کند در این صورت نمی‌تواند از آنچه در یمن به وقوع می پیوندد، جلوگیری کند. آنفلونزای پرندگان در یمن شیوع پیدا کرده و ۵ استان این کشور از جمله در صنعا به عنوان پایتخت این کشور هم این بیماری مشاهده شده است. تاکنون ۶ مورد مرگ به وقوع پیوسته و ۲۰ مورد دیگر هم گزارش شده است و همه اینها در شرایطی است که شرایطی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد. همچنین حملات هوایی سعودی‌ها مزارع و مرغداری‌ها از بین رفته‌اند و همین باعث شده تا در تامین مواد غذایی مردم مشکل ایجاد شود که می‌توان از آن با عنوان جنایت جنگی یاد کرد. این موضوع را می‌توان اینطور هم نگاه کرد که یمن در مسیر عبور پرندگان مهاجر قرار دارد و این پرندگان بیمار امکان دارد به اروپا برسند.

در پایان این مطلب آمده است که جنگ بحرانی است که انسان ایجاد کرده است و پیامدهایی دارد که به مراتب بیشتر از آسیب‌های واقعی جنگ است و بسیاری از این موارد را هرگز نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این موارد می‌توانند به راحتی منافع دیگر کشورها را تحت‌الشعاع قرار دهند و به عبارتی مانند بومرنگ به همانهایی برگردندند که آنها را ایجاد کرده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *