آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

فیلشاه راهی برای رسوخ در دل جهانیان

انیمیشن های ایرانی در چند سال اخیر واکنش های زیادی را به راه انداخته اند، نیروی جوان مومن انقلابی که در این عرصه وارد شده به سرعت و قوی مرزهای انیمیشن را سپری کرده اند و فیلشاه فیلمی است که انسان در نگاه اول فکر می کند یکی از محصولات برتر کمپانی والت دیزنی است.

بازخبر /  انیمیشن ایرانی که کار خود را با “تهران ۱۵۰۰” آغاز کرد. شاید فکرش را هم نمی کرد که امروز چنین انیمیشن های فاخری بر روی پرده سینما به خود ببیند. انیمیشن تهران ۱۵۰۰ که به سبک ابتدایی ترین انیمیشن ها ساخته شده بود و در حرکت دادن و چهره اولیه کاملا از مدل انسانی استفاده کرده بود، نام اولین فیلم بلند انیمیشن ایران را با خود یدک می شکد، ولی فیلم های جدید بسیار جذاب و بر روی مرز تکنولوژی انیمیشن ساخته می شوند. از این دست انیمیشن ها می توان به “شاهزاده روم”، “فهرست مقدس” ، “نبرد خلیج فارس ۲”  و حتی “رستم و سهراب” و در فضای دوبعدی به “ناسور” اشاره کرد.

کودکان و سرشت پاک آنان راهی است برای ورود و تبیلغ خوب از ایران و اسلام؛

وقتی باربی شده بود دغدغه خیلی از دست اندرکاران فرهنگ برای بانوان ایرانی، جوانانی پا به عرصه گذاشتند که امروز می توانند قهرمانان انیمیشنی ایرانی ها را در کل جهان به عرصه نمایش بگذارند. این روش و رویکرد قطعا پیشبرد اهداف اسلامی انقلاب را به همراه دارد، لذا شاید یکی از صادرکنندگان اصلی انقلاب به جهان دنیای انیمیشن هست و خواهد بود.

هادی محمدیان کارگردان فیلم می گوید:

هم «شاهزاده روم» هم «فیلشاه» قصه تاریخی دارند. ما وقتی از کلمه دینی استفاده می کنیم فیلم هایی در ذهن مردم تداعی می شود که معمولا بد ساخته شده اند، شعارهای بدی داشته و در عین حال جذابیتی برای آنها نداشته اند ولی «فیلشاه» واقعا قصه تاریخی دارد. به نظر من حتی «شاهزاده روم» هم تاریخ را روایت می کرد در واقع ما به غیر از اینکه تاریخ را روایت کنیم کار دیگری نکرده ایم منتها آن را به شیوه خاص خودمان انجام داده ایم به همین سبب «فیلشاه» هم در وهله اول یک قصه تاریخی است در واقع ما یک قصه تاریخی را از زاویه دیگری دیده ایم و هدفمان هم روایت یک قصه بوده است ضمن اینکه تیم سازنده «فیلشاه» همان تیمی  بود که «شاهزاده روم» را ساخت بنابراین یک سری باورها و اعتقادات دارد و از سوی دیگر هنر پویا هم در پی اهدافی است که سعی می کند در همان راستا فیلم بسازد.

این را هم باید بگویم که هنر پویا یک بخش خصوصی است و از بابت اینکه هیچ پول ارگانی و رانتی وارد این مجموعه نکرده است و عوامل آن برای ایده های خود زحمت کشیده اند، سرش بالا است. نکته دیگر این است که «فیلشاه» نزدیک ۲۵۵۶ پلان دارد یعنی تقریبا ۲ برابر سینمای جهان و سه برابر استانداردهای سینمای ایران از همین رو عوامل ما برای پلان به پلان این فیلم به دلیل دغدغه های خود و به عشق بچه های ایرانی زحمت کشیده اند.

روضه نیوز

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *