اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تقلای آمریکا برای تحریم ایران از سوی جامعه جهانی

در حالی که نمایش قبلی نیکی هیلی علیه ایران در واشنگتن، با بی توجهی جامعه جهانی مواجه شد، دونالد ترامپ هم به کمک هیلی آمد تا شاید جامعه جهانی را برای تحریم ایران ترغیب کنند.

بازخبر / نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه آنچه را مقام های آمریکایی می گویند “شواهدی” از نقش ایران در ارسال موشک برای یمن‌هاست، به نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل نشان داده و همزمان دونالد ترامپ ایران را به “بی ثبات” کردن خاورمیانه متهم کرده است.

بنابه گزارش ها، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک مراسم ناهار میزبان فرستادگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کاخ سفید بود.

به گزارش صدای آمریکا، ترامپ در این نشست، با اشاره به حضور ایران در سوریه، مدعی شد وظیفه جامعه جهانی است که با فعالیت های “بی ثبات کننده ایران” مقابله کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین از لزوم پایان مناقشه سوریه، مبارزه با تروریسم و مهار برنامه اتمی کره شمالی سخن گفت.

عکس/ ناهار ترامپ با نمایندگان اعضای شورای امنیت

پیشتر نیکی هیلی نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل را به بازدید از یک پایگاه نظامی در واشنگتن برد تا بقایای موشکی را به آنها نشان دهد که آمریکا می گوید همان است که یمنی‌ها به ریاض پایتخت عربستان شلیک کردند؛ همان نمایشی که چندی پیش در مقابل خبرنگاران به راه انداخت اما هیچ توجهی به آن نشد.

به گزارش بی بی سی، آمریکا در تلاش است شورای امنیت را به اقدام علیه ایران در قالب تحریم های تازه قانع کند هرچند احتمالا با مقاومت روسیه روبرو خواهد شد.

اما روسیه و چین در مورد ادعای آمریکا در مورد ارسال سلاح از ایران برای یمنی‌ها ابراز تردید کرده اند. هیلی در روز دوشنبه به این بدبینی روسیه و چین اذعان کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس او در اشاره به بازدید از بقایای موشکی گفت: “چینی ها فقط یادداشت برداشتند. روس ها موضوع را زیر سوال بردند و گفتند که موشک ها چطور به یمن رسیده است.”

سوالی که هنوز پاسخی برای آن داده نشده است؛ چگونه ایران به کشوری موشک ارسال کرده که به خاطر محاصره سعودی ها، امکان ارسال غذا و دارو به آن کشور وجود ندارد.

عکس/ نمایش قبلی نیکی هیلی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در توییتی این نمایش را به عنوان “خبری جعلی” رد کرد.

به گزارش رادیو فردا، از طرف دیگر وزیر خارجه آمریکا اخیرا در سفری به اروپا تلاش‌هایی را برای انجام «اصلاحات» مورد نظر دولتش در پی گرفته‌است. رکس تیلرسون گفته در این زمینه کارگروهی نیز با طرف‌های اروپایی تشکیل شده‌است.

ترامپ ماه گذشته چهار شرط برای ادامه همراهی آمریکا با «برجام» تعیین کرده بود که عبارتند از: بازرسی از همه سایت‌های ایرانی مورد نظر بازرسان بین المللی، تضمین به عدم نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای، همیشگی بودن برجام، و محدودیت برنامه موشک‌های دوربرد ایران؛ زیرا به گفته آقای ترامپ، موشک‌های دوربرد و برنامه تسلیحات اتمی ایران «جدانشدنی هستند».

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *