اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یادداشت وارده

چرخش مدیریتی، راهکار تحرک و رونق مدیریتی در استان هرمزگان/ شعار شایسته سالاری و استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت

شروع تغییرات مدیریتی بعد از آمدن استاندار جدید در هرمزگان، موضوعی است که از مدت ها قبل افکار عمومی انتظار آن را می کشید.

بازخبر / تجربه عینی، گویای آنست که در استان هرمزگان چرخش مدیریتی اصلی مهم برای تحرک بخشی و انگیزش بخشی برای مدیران است و در شرایطی که دولت با کمبود اعتبار و بودجه روبرو است، تلاش و انگیزه مضاعف مدیران نقش مهمی در پیشبرد اهداف و خدمات ادارات دولتی در استان هرمزگان دارد.
واقعیت مدیریتی در استان هرمزگان اینست که بسیاری از مدیران استان نام بزرگی در این استان دارند اما فاقد تحرک لازم هستند و پایداری آنها در برخی پیست ها خود به مانعی برای توسعه استان تبدیل شده است. هر چند که این مدیران بنا به ضرورت زمانه برای مدت های طولانی در پست های مختلف قرار گرفته اند و به تجربیاتی دست یافته اند که این تجربیات در جای خود مهم است، اما بی انگیزگی و عدم نشاط و بعضاً در نظر گرفتن مصلحت فردی بجای اهداف واقعی نظام اداری، خود به عاملی برای کندی روند توسعه استان تبدیل شده است.
در این شرایط دمیدن روح تازه به نظام مدیریتی استان و کنار زدن مدیرانی که تفکر ایستا و راکد دارند نقش مهمی در تحول مدیریتی و خدمات رسانی استان هرمزگان بر عهده دارد.
یکی از مسائل مهم دیگر استفاده از نیروهای شایسته اهل سنت در مدیریت های استان هرمزگان است.
اهل سنت که نزدیک به نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهد بطور شایسته مورد توجه مدیریتی قرار نگرفته است و استعدادهای انسانی آن بخوبی در مدیریت استان به کار نرفته است.
اینکه مدیران تنها به این شعار بسنده کنند که دیدگاه آنها نسبت به اهل سنت مثبت است و بین نیروهای شایسته شیعه و سنی هیچ تبعیضی قائل نیستند، ولی در عمل از نیروهای اهل سنت استفاده نکنند، مشکلی را حل نمی کند.
اهل سنت بیشترین مشارکت سیاسی را در انتخابات مختلف در استان هرمزگان دارند و بیشترین مشارکت اجتماعی را در قالب فعالیت خیرین در توسعه استان دارند، با این وجود این بسیاری از مدیران استان به دلیل مصلحت شخصی خود یا سلیقه گرایی در استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت محافظه کار عمل می کنند،.
از آنجا که رویکرد کلی نظام، ایجاد برادی اسلامی و استفاده بهینه از نیروهای شایسته همه طیف ها از جمله اهل سنت است، و از طرفی دولت حاکم( دولت تدبیر و امید) با شعار استفاده از نیروهای شایسته بدون هیچ گونه تبعیضی روی کار آمده و در کنار أن رأی حداکثری اهل سنت را بدست آورده، این مسئولیت متوجه همه معتقدان به نظام اسلامی و مدیران دولت در استان هرمزگان است که با استفاده از نیروهای توانمند و شایسته اهل سنت به شعار شایسته سالاری و عدم تبعیض در عالم واقع جامه عمل بپوشاند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *