آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

یک حدس آماری برای دربی ۸۳/ در دربی همه چیز به دقایق ۶۰ تا ۷۵ ختم می‌شود

استقلال و پرسپولیس فردا در دربی ۸۳ به مصاف یکدیگر می‌روند و هواداران فوتبال امیدوارند همانند چند دربی اخیر که بازی‌‌های این دو تیم نسبتاً جذاب و پرگل بوده، این دیدار نیز جذابیت داشته و پرگل باشد.

 باز خبر,به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال و پرسپولیس فردا در دربی ۸۳ به مصاف یکدیگر می‌روند و هواداران فوتبال امیدوارند همانند چند دربی اخیر که بازی‌های این دو تیم نسبتاً جذاب و پرگل بوده، این دیدار نیز جذابیت داشته و پرگل باشد. بد ندیدیم با نگاهی به دقایق اوج و حضیض قرمز و آبی و گل‌های زده و خورده دو تیم، طی ۵ هفته اول لیگ برتر، دقایق حساس احتمالی دربی فردا را حدس بزنیم.
پرسپولیس تا دقیقه ۷۵ خطرناک‌تر است
پرسپولیس در طول ۵ هفته گذشته، سرجمع ۴ گل زده که ۳ گل از این ۴ گل (یعنی ۷۵ درصد گل‌های زده پرسپولیس) در نیمه دوم به ثمر رسیده و باز ۵۰ درصد گل‌های سرخ در فاصله دقایق ۶۰ تا ۷۵ حاصل شده است.
برای تطابق دقایق گل‌های زده پرسپولیس با گل‌های خورده استقلال، باید به آمار دریافتی‌های آبی‌ها هم نگاهی داشته باشیم. استقلال مجموعاً ۷ گلِ خورده در کارنامه ۵ هفته‌ای‌اش دیده می‌شود که ۵ گل (۷۱ درصد) آنها در نیمه دوم ثبت شده و آبی‌ها با دریافت ۳ گل در بازه زمانی دقایق ۷۵ تا ۹۰ (یا ۹۰+) در این بازه شکنندگی و ضربه‌پذیری بیشتری داشته‌اند.
در واقع کادر فنی پرسپولیس و البته هواداران این تیم امیدواری اصلی‌شان به نیمه دوم است چرا که موتور گلزنی سرخ‌ها در این نیمه روشن می‌شود و خط دفاعی استقلال هم در ۴۵ دقیقه دوم افت می‌کند و به نوعی وامی‌دهد.
شاید شانس پرسپولیس برای گلزنی در فاصله زمانی دقایق ۶۰ تا ۷۵ بیشتر باشد چرا که سرخ‌ها در ۵ هفته گذشته هرگز و هرگز پس از دقیقه ۷۵ به گل نرسیده‌اند.
استقلال مثل پرسپولیس
آن سوی کار آبی‌ها ۵ گل زده دارند که ۲ گل در نیمه اول و ۳ گل دیگر در نیمه دوم به ثمر رسیده. در واقع ۴۰ درصد گل‌های استقلال نیمه اول و ۶۰ درصد نیمه دومی بوده‌اند. با توجه به اینکه پرسپولیس تنها یک گل دریافت کرده و آن یک گل هم در دقیقه ۶۶ به ثمر رسیده، درست در همان دقایقی که پرسپولیس می‌تواند گلزنی کند (دقایق ۶۰ تا ۷۵)، استقلال نیز شانس بیشتری برای به ثمر رساندن گل و نتیجه‌گیری دارد. در مجموع تجربه ۵ هفته گذشته نشان می‌دهد نیمه دوم دربی ۸۳ باید جذاب‌تر باشد و ۱۵ دقیقه میانی این نیمه هم احتمالاً می‌تواند گل داشته باشد.
نکته: تأکید می‌کنیم این مطلب بر پایه دقایق گل‌های زده و خورده دو تیم تنظیم شده و هدف ما پیشگویی و پیشداوری نیست. توپ فوتبال گرد است، ممکن است پیرو هیچ قاعده و قانونی نباشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *