ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
آبتین امیری فعال سیاسی و رسانه ای

تغییرات مدیریتی استان فرصت ها و آسیب ها

بیش از سه ماه از انتصاب دکتر همتی، استاندار هرمزگان می گذرد و برخلاف استانداران قبلی که بلافاصله بعد از استقرار، روند تغییرات مدیریتی را در استان هرمزگان آغاز می کردند ، دکتر همتی سعی کرده است با دادن زمان به مدیران استانی در یک فرصت مناسب روند تغییرات را آغاز کند که چنین رویکرد خردمندانه ای در جای خود قابل تقدیر است .

بازخبر / اما از آنجایی که استاندار هرمزگان اعلام کرده است روند تغییرات مدیریتی را در این استان بزودی کلید خواهد خورد توجه برخی نکات می تواند استاندار محترم را در استفاده هر چه بیشتر پتانسیل نیروی انسانی در استان یاری کند.
نکته اول اینکه استفاده از ظرفیت های زنان، جوانان و اهل در مدیریت های استان هرمزگان گامی مهم در جهت عدالت جبرانی است .
سال هاست که به دلیل عدم وجود شرایط مناسب یا سلیقه گرایی محض برخی مدیران نیروهای توانمند این سه قشر پشت در مانده اند و استان هرمزگان بدلیل برخی سلیقه گرایی های فردی در این بخش از نیروسازی باز مانده است.
برخی دیدگاه های محدودیت ساز سبب شده تا ما در هرمزگان امروز به جایی برسیم که با این اتهام مواجه شویم که هرمزگان فاقد نیروی انسانی توانمند است .حتی اگر این اتهام درست باشد باید پرسید چرا هرمزگان به چنین نقطه ای رسیده است و چه کسی سبب آن بوده اند؟ چرا
هرمزگانی ها در کشورهای دیگر می توانند تا سمت وزارت رشد کنند و سمت های مهم مدیریتی را بر عهده بگیرند اما در داخل هرمزگان تاکنون چندان موفق نبوده اند. جواب این پرسش چیزی نیست جز اینکه حلقه مدیریتی و اعتماد به مدیران جدید در کمترین سطح هم وجود نداشته است.
چگونه است که برخی مدیران در جلسات خصوصی و عمومی اعلام می کنند که از نیروهای توانمند بانوان و اهل سنت و جوانان باید استفاده شود اما در عمل عمر مدیریتی آنها تمام می شود ولی کاری نمی توانند انجام دهند؟باصل مشکل در کجاست؟در عدم صداقت برخی مدیران در شعارهایشان در یا در عدم توانایی در تحقق بخشی این شعار؟
لذا سه قشر بانوان ، اهل سنت و جوانان که اکثریت مطلق جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهند، از این حق برخوردارند که بیشترین جایگاه در مدیریت آینده استان داشته باشند. و این رویکرد باید مبتنی بر عدالت جبرانی باشد.
نکته دوم بهره مندی استاندار محترم از مشاوران کارساز و دلسوز است.
در سالهای اخیر سمت مشاور از جایگاه واقعی خود خارج شده فرصتی برای آرام کردن افراد مدعی پست یا کسانی تبدیل شده است که بدنبال لابی گری باندی هستند لذا این مشاوران بعد از گذر زمان خود به معضلی برای مدیران تبدیل شده اند .
از آنجا که استاندار محترم بومی هرمزگان نیستند شخصیت و دانش مشاوران ایشان در تصمیم گیری صحیح براساس مصالح واقعی استان هرمزگان بسیار مهم است و اگر در این خصوص حساسیت لازم وجود نداشته باشد چه بسا افرادی به سمت مشاوره برسند که فاقد شایستگی لازم بوده و اختلافات یا مشکلات شخصی و گذشته خود را به بهانه های مختلف به نظام مدیریتی استان منتقل نمایند و بدین ترتیب سیستم مدیریتی استان را بصورتی ناخواسته وارد دعواهای شخصی خود کنند.
نکته سوم اینکه استان هرمزگان در حوزه های مختلف داری پتانسیل های زیادی است . از ظرفیت گردشگری تا ظرفیت خیرین و غیره . استاندار محترم ضمن تدوین برنامه جامع برای استفاده از این پتانسیل ها از افرادی استفاده نمایند که اعتقاد به رشد در این حوزه ها را داشته باشند نه مدیرانی که خود به مانعی در راه توسعه هرمزگان و استفاده استان بوده از پتانسیل های خود هستند .
مجموع این نکات در کوتاه مدت اصلی مهم برای خارج کردن استان هرمزگان از رکود و بی انگیزگی مدیریتی و اجرایی و رونق بخشیدن به تحول رفتاری در مدیران آینده استان است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *