اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اخبار مناطق زلزله‌زده باتوجه به موج سرما/ بارش برف و باران و لزوم رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان

مردم مصیبت‌دیده و زلزله‌زده کرمانشاه زیر چادرهای پلاستیکی روزگار می‌گذرانند و چشم امیدشان به کمک مسئولان و مردم خیر و نیکوکار کشور برای داشتن حداقل سرپناهی مستحکم و گرم دوخته شده است.

بازخبر / در حالی که مردم ایران با بارش برف و رخ نشان دادن زمستان برفی به شکرگزاری می‌پردازند، مردم مصیبت‌دیده و زلزله‌زده کرمانشاه در اوج سرما و یخبندان زیر چادرهای پلاستیکی روزگار می‌گذرانند و چشم امیدشان به کمک مسؤولان و مردم خیر و نیکوکار کشور برای داشتن حداقل سرپناهی مستحکم و گرم دوخته شده است.

از اولین دقایق زلزله‌ی غم‌انگیز در غرب کشور و استان کرمان، خبرگزاری فارس در کنار هموطنان عزیز حوادث را دنبال کرد و با اعزام تیم‌های خبری، لحظه‌به‌لحظه گزارش‌گر وقایع و اتفاقات مناطق زلزله‌زده و انعکاس‌دهنده مشکلات بود.

 

البته با توجه به اخباری که منتشر شده است در روزهای آغازین پس از زلزله غرب کشور با حضور گسترده تیم‌های امدادرسانی و همدردی مردم ایران و اقدامات شایسته انجام‌گرفته، آرامش دراین مناطق برقرار شده است.

بنابر اخبار ارسالی خبرنگاران اعزامی خبرگزاری فارس، البته در شهرهای بزرگی همانند سرپل ذهاب هنوز برخی خانواده‌ها موفق به دریافت کانکس نشده‌اند.

مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس می‌گویند پس از زلزله کرمانشاه، تجهیزات و اقلام اساسی، وسایل گرمایشی و حتی کانکس از سوی خیرین و نهادهای مختلف به کرمانشاه ارسال شده است اما نبود مدیریت صحیح در توزیع امکانات باعث شده تا برخی خانواده‌ها چند کانکس دریافت کرده و برخی دیگر هنوز در چادر زندگی کنند.

* کاهش دمای هوا و بارش برف و باران، اوضاع را سخت کرده است

بنابر این گزارش در چند روز اخیر، بارش باران در مناطق غربی استان کرمانشاه با کاهش شدید دمای هوا همراه بوده که این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای مردم مناطق زلزله‌زده‌ای شده است که در چادر یا کانکس ساکن هستند.

بارش باران در استان کرمانشاه از امروز آغاز شده و در مناطق زلزله‌زده غربی استان نیز این بارش‌ها انجام گرفته است.

بارندگی‌ها در برخی مناطق موجب آب‌گرفتگی شده است و در اطراف کانکس‌ها برای مردم مشکلاتی، به‌ویژه در تردد ایجاد کرده است.

ساکنان این مناطق با استفاده از نایلون و اقداماتی همچون حفر کانال‌ برای هدایت آب باران، در تلاش برای ساماندهی شرایط هستند.

تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و نهادهای ذی‌ربط نیز در منطقه حضور دارند و به اندازه توان خویش به امدادرسانی می‌پردازند که در لحظه مخابره این خبر، بارش باران در مناطق زلزله‌زده متوقف شده است، اما در برخی نقاط دیگر همچون شهر کرمانشاه و مناطق سردسیر بارش برف ادامه دارد.

* ضرورت تسریع در امدادرسانی با توجه به سرمای هوا

با توجه به آغاز بارش‌ شدید برف و باران در بخش وسیعی از مناطق کشور که استان کرمانشاه را هم در بر می‌گیرد به‌نظر می‌رسد لزوم رسیدگی به وضعیت مردم زلزله‌زده اعم از اسکان، راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی و تغذیه را بیش از پیش مهم می‌نماید.

البته آنچه که طی این مدت مشاهده شده است سیستم ضعیف توزیع خدمات است که باید بیشتر مورد اهتمام مسؤولان قرار گیرد.

 

 

فارس/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *