ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرعامل شاپرک:

موفقیت ارز دیجیتال ملی منوط به اتصال به یک ارز خارجی است/ لزوم اظهارنظر اقتصاددان‌ها در خصوص تبعات منفی بیت‌کوین

مدیرعامل شاپرک گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از داده‌کاوهای بیت‌کوین در کشور چین حضور دارند و این در حالی است که این ارزرمز می‌تواند تبعات همچون تورم منفی را برای کشور در پی داشته باشد.

بازخبر / محسن قادری مدیرعامل شاپرک در میزگرد بررسی ارزرمزها همزمان با برگزاری هفتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام پرداخت‌ها با بیان اینکه امروزه تکنولوژی زنجیره بلوک یا بلاک‌چین به جای موضوع پول در گردش بحث اصلی سیستم بانکی است، عنوان کرد: ۷۵ درصد ماینرها یا داد‌ه‌کاوهای ارزرمز بیت‌کوین‌های موجود در ایران در کشور چین مستقر هستند و این در حالی است که بیت‌کوین می‌تواند به ایجاد تورم منفی در کشورها دامن زده و مانع از رشد اقتصادی شود بنابراین می‌بایست در این زمینه اقتصاددان‌ها تئوری‌های مشخصی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه صحبت از رمزارز ملی در دنیا چندان موفق نبوده است، افزود: این در حالی است که می‌توان با یک به یک کردن ارزرمز به پشتوانه دلار انتظار موفقیت چنین ابزارهایی را داشت چرا که چاره‌ای جز سوار شدن بر موجی که از بستر تکنولوژی به راه افتاده نداریم.

مدیرعامل شاپرک با اشاره به برخی هدف‌گذاری‌ها و محصولات نوین از سوی شرکت IBM در زمینه کنترل تبادل پول گفت: ادعای اینکه بانک مرکزی نمی‌خواهد روش‌های جدید را به کار گیرد درست نیست و می‌بایست استفاده از بلاک‌چین همواره پیش رود.

به گفته وی اگر رمزپول ملی به پشتوانه یک به یک با اسکناس قرار گیرد چنین پولی قابل اتکا است.

قادری با بیان اینکه هیچگاه در ایران تشکیل کارگروه به نتیجه و موفقیتی دست نیفتاده است، گفت: با تعریف پروژه برای به کارگیری و آزمایش بلاک‌چین‌ها و حتی طرح موضوع در مجلس و قوه قضاییه می‌توان به استقبال فناوری‌های نو رفت تا در این صورت وقتی روزی بلاک‌چین در شبکه پولی و کسب و کار به وجود آمد به طور مثال در صنعت بیمه هیچ بیمه‌گذاری به سراغ پر کردن فرم درخواست بیمه نخواهد رفت و به طور حتم آینده بسیار درخشانی بر روی بلاک‌چین‌ها وجود خواهد داشت. چرا که این فرایند به طور موذیانه باعث خواهد شد تا حاکمیت تصمیم‌گیرندگان به سمت حاکمیت رباتیک تبدیل شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *