ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نتایج علوم انسانی اسلامی را در دهه پنجم انقلاب خواهیم دید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم هستیم نتیجه علوم انسانی‌اسلامی را در دهه پنج انقلاب مشاهده کنیم که در این راستا مراکز مختلفی فعالیت می‌کنند که بنا شده است همگی خود را با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی هماهنگ کنند.

بازخبر / شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۵۰، ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۸۸، بنا به پیشنهاد کمیسیون تحول علوم انسانی دبیرخانه شورای عالی «آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی» را با هدف ایجاد تحول پایدار در علوم انسانی و به منظور طراحی، سازماندهی، برنامه‌ریزی، مدیریت و هدایت تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تصویب کرد، این شورا از ۱۵ کارگروه تشکیل شده که برنامه‌های درسی رشته‌های علوم انسانی را در حوزه‌های مطالعات زنان، جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، فلسفه، تعلیم و تربیت، علوم سیاسی، زبان و ادبیات خارجی، هنر، اقتصاد، معماری و شهرسازی، رسانه و ارتباطات، مدیریت و حقوق و فلسفه دین و کلام جدید بازنگری و بومی‌سازی می‌کند.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسئولیت این شورا بر عهده غلامعلی حداد عادل است، ابراز داشت: اعضای این شورا از محققان و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی است که ۱۵ رشته از علوم انسانی را بر حسب اهمیتشان انتخاب شدند، البته بیش از ۵۰ گرایش و رشته در این شورا بازنگری شده است.

وی افزود: اصلاحیه‌های این رشته‌ها به وزارت علوم ابلاغ شده است و طی جلساتی که با منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری داشتم و با توجه به اهتمام ویژه ایشان به مبحث علوم انسانی‌اسلامی، بسیار امیدوارم این کارها روی روال بیفتد و به تدریج اجرایی شود.

مخبر دزفولی تأکید کرد: مهم این است که این رشته‌ها و گرایش‌ها بازنگری شود و بعد از بازنگری، مرحله‌بندی شوند و اصلاح،‌ بازنگری، بومی‌سازی و مراحل گوناگونی که در شورای تحول در نظر گرفته شده است را طی کنند.

وی با بیان اینکه تربیت استاد و مدرس مرتبط با این رشته‌ها از جمله اقدامات لازم پیش‌روی برای تحول در علوم انسانی است، ادامه داد: به نظر چنین کاری در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در حال انجام شدن است، اما چون کار بازنگری رشته‌ها و تدوین متون زود بازده نیست، برداشت بنده و بسیاری از صاحب‌نظران این است که این طرح به سه برنامه پنج ساله نیاز دارد تا جاری شدن این بازنگری علوم انسانی‌اسلانی را مشاهده کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همه این موارد، تدوین متن، استاد، اصلاح، رشته، بومی‌گرایی، اسلامی کردن و غیره تازه در مورد رشته‌های اولویت‌دار چندین رشته علوم انسانی است که نیازمند بازنگری است و در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی تنها ۱۵ رشته را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: بسیار امیدوارم هستیم نتیجه این کار را در دهه پنج انقلاب مشاهده کنیم که در این راستا نهادها و مراکز مختلفی فعالیت می‌کنند که بنا شده است همگی خود را با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی هماهنگ کنند تا هم غنای کار بالا رود و هم همگرایی مطلوب اتفاق بیفتد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *