اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

استان هرمزگان الگوی بهسازی بافتهای فرسوده در کشور خواهد شد

جلسه ستاد بازآفرینی شهری و تهیه و تدوین برنامه راهبردی اقدام مشترک استان هرمزگان در سالن استانداری هرمزگان و با ریاست استاندار محترم هرمزگان برگزار شد.

بازخبر /  جلسه ستاد بازآفرینی شهری و تهیه و تدوین برنامه راهبردی اقدام مشترک استان هرمزگان در سالن استانداری هرمزگان و به ریاست استاندار محترم هرمزگان، مدرس معاون عمرانی استاندار و شیری مدیرکل راه شهرسازی استان هرمزگان ، دکتر گورانی مدیر معماری و شهرسازی استان هرمزگان و همچنین  امینی زاده شهردار بندرعباس به همراه  باوقار رئیس شورای شهر بندرعباس با حضور مهمانانی از وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

طی سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی در اواخر سال ۱۳۹۴ از استان هرمزگان و شهر بندرعباس و مشاهده مشکلات حوزه غرب بندرعباس و همچنین بافتهای فرسوده شهر بندرعباس، تصمیم برآن شد تا جلساتی جهت ساماندهی و حل مشکلات موجود برگذار گردد، همچنین در حوزه ترافیک باری در اسکله شهید رجایی طرح تاسیس یک بارانداز در شهر جدید علوی عنوان شد.

دکتر همتی استاندار محترم استان هرمزگان در خصوص بافتهای فرسوده بندرعباس بیان کرد : یکی از سیاستهای دکتر روحانی نیز تاکید بر بحث مسکن به ویژه در بافتهای فرسوده و نا کارآمد بوده است، چرا که با حل مشکلات بافتهای فرسوده شهری علاوه بر رفاه مردم منجر به خدمات رسانی بهتر و بیشتر در این مناطق خواهد شد.

وی گفت : زمان بسیار مهم است و ستاد بهسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده باید هر هفته تشکیل جلسه داشته باشد، همچنین شهرداری و اداره راه و شهرسازی با کمک یکدیگر سریعتر در اجرایی شدن این طرح را به انجام برسانند.

دکتر همتی افزود : مشارکتهای مردمی در اجرای چنین طرحهایی بسیار مهم است و امیدوارم با کمک دستگاهها و مشارکت مردم شاهد اجرایی شدن هر جه سریعتر شدن این طرح گردد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد استانداری هم در کنار همه دستگاهها خواهد بود تا با اجرایی شدن این طرح بتوانیم الگوی مناسبی برای دیگر شهر های کشور باشیم.

شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در این جلسه بیان کرد : خوشبختانه در شهر بندرعباس در خصوص بافتهای فرسوده و ناکارآمد تحقیقات و اقدامات خوبی صورت گرفته است، در شهر بندرعباس چند محله مهم وجود دارد که در بافت فرسوده قرار دارد محلاتی مانند ؛ چاهستانی ها، توحید و… و این مهم بسیار مشکلساز خواهد بود. علاوه بر اینکه خدمات رسانی در این مناطق مشکل است در بروز اتفاقات احتمال مانند زلزله شاهد فاجعه خواهیم بود.

 

مهندس شیری اعلام کرد طی جلساتی که با شهرداری بندرعباس داشتیم، بنابر این شد که ؛ در ابتدا در محله چاهستانی ها به ملکهایی عقب نشینی کرده اند سند مالکیت داده شود و انشاالله در دهه مبارک فجر ما حدود ۱۰۰۰ سند مالکیت را به ساکنین این محله هدیه خواهیم داد.

مهندس عشایری نیز بیان کرد ؛ در بهسازی محلات فرسوده با کمک خود مردم محله امکان پذیر خواهد بود، چرا که یکی از مهمترین تصمیمات در بهسازی ؛ ارتفاع کیفیت زندگی شهروندان است؟ وی ادامه داد ؛ استان هرمزگان را بعنوان پایلوت تدوین برنامه بازآفرینی و بهسازی بافتهای فرسوده قرار دادیم لذا امید است این برنامه مدون در همه شهر هایی در کشور که دارای بافت فرسوده هستند اجرایی شود.

دکتر شکرچی زاده در این جلسه بیان کرد ؛ ضرورت انجام بهسازی بافت های فرسوده باید همه دستگاههای مربوطه را به یک اتحاد جامع وادارد.

کیفیت زندگی و حمل و نقل موارد مهمی در استان هرمزگان است و چنانچه این طرح در استان هرمزگان به خوبی اجرایی شود، الگوی بسیار خوبی برای دیگر شهرهای ایران استفاده خواهد شد.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در این جلسه بیان کرد : کلیت طرح مناسب است و شهرداری با همه ظرفیتهایش در راهبرد این طرح مهم کمک خواهد کرد چرا که اجرای این طرح منجر به رفاه مردم شهر بندرعباس خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه، آقای دکتر شکرچی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات مسکن و شهر سازی، مهندس عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس عمران و بهسازی شهری ایران ، دکتر روستا، عضو هیئت مدیره عمران و بهسازی شهری ایران ، دکتر غلامی رئیس پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، خانم دکتر راهب رئیس پژوهشکده معماری و شهر سازی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند و به ارائه جزئیات این طرح پرداختند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *