آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
گزارش فارس از بازتاب مجازی حادثه «#نفتکش_سانچی»

احساس سوختن به تماشا نمی‌شود

چهره‌های سرشناس کشورمان در کنار مردم ایران به حادثه تلخ نفت کش سانچی که منجر به جان باختن بیش از سی نفر از هموطنانمان شد، واکنش نشان دادند.

بازخبر / حمیدرضا تاجی: نفتکش ایرانی سانچی که شامگاه ۱۶ دی ماه سال جاری در آبهای چین دچار حادثه شد، پس از ۸ روز سوختن در آتش غرق شد.

روز گذشته محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با فارس مرگ تمام پرسنل نفتکش سانچی را تائید کرد و گفت که دسترسی به پیکرها ممکن نیست.

این خبر کافی بود تا فضای شبکه های اجتماعی به صورت کامل به این موضوع اختصاص پیدا کند.

هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های سیاسی در کنار مردم، با انتشار تصاویری از این نفتکش در اینستاگرامشان به ابراز احساسات و همدردی با بازماندگان پرداختند.

جو شبکه اجتماعی توئیتر هم کمی از اینستاگرام نداشت با این تفاوت که کاربران توییتری ضمن ابراز همدردی به شدت از اهمال کاری ها انتقاد کردند.

در ادامه بخشی از واکنش‌های مردم و چهره‌ها به این اتفاق تلخ را مشاهده می‌کنید.

در همین رابطه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه توییتر خود جان باختن جمعی از هموطنان را در این حادثه تسلیت گفت.

محسن رضایی در صفحه توییتر خود نوشت: “درگذشت غریبانه و مظلومانه سرنشینان ایرانی کشتی سانچی را به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم. مرگ هموطنانمان در سانچی، معدن و زلزله نشان از بی‌توجهی به ارزش جان انسان‌ها دارد. متخلفان حادثه سانچی شناسایی و تنبیه شوند.”

شهاب حسینی بازیگر کشورمان هم نوشت: از دست رفتن سی و دو خدمه کشتی سانچی در دل اقیانوس آرام زخمی دیگر بود بر دل همیشه نا آرام همه ما. چه میتوان گفت؟ جز ابراز همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی صبر و اجر اهل صبر برای آنها از درگاه الهی.

چه بسا آنان که در حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم میکنند در زمره شهیدان راه حق باشند پس شاید آتش دل را بتوان به ترنمی از کلام الله مجید التیام داد آنجا که فرمود مپندارید آنان که در راه خدا کشته شدند، مردند. بلکه آنان زنده به حیات ابدی شدند و نزد پروردگارشان همواره متنعم خواهند بود.

همه از خداییم و بسوی او بازمیگردیم.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود جان باختن جمعی از هموطنان را در این حادثه تسلیت گفت. آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “متاسفانه امیدهایی در حال تبدیل به ناامیدی هستند و این سخت ترین لحظات زندگی فردی بشر است.

در غم خانواده‌های داغدار حادثه کشتی نفتکش ایرانی شریک”

بنابر اظهارات کمیته ایرانی بررسی وضعیت نفتکش، تلاش ها برای اطفای حریق کشتی و ورود برای انتقال پیکرهای دریانوردان انجام شد اما به رغم تلاش های انجام شده و آمادگی کامل تیم نجات برای ورود به نفتکش، به علت انفجار های پی در پی و گسترده میعانات گازی میسر نشد.

فرشاد مهدی پور از فعالان رسانه ای در صفحه شخصی اش نوشت: سانچی غرق شد و باهاش آرزوهای خانواده شهدای نفتکش هم دفن شد؛ چه اونایی که رفتن شانگهای و اکثریتی که اینجان. بی‌هیچ پلاکی، پیکری یا نشانه‌ای.

محمدرضا باقری نوشت: آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید یک نفر در آب دارد می سپارد جان یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید سانچی

میثم رمضانعلی هم نوشت: وقتی امیدت، انتظارت، و هر چه که داری غرق می‌شود. پایانی تلخ. خانمی مصاحبه می‌کرد با تلویزیون و می‌گفت «انتظار خیلی سخت است، خیلی سخت.» امروز اما، انتظارت تمام شد خواهرم! تمام شد! انا لله و انا الیه راجعون

حجت عبدالملکی، استاد دانشگاته توییت کرد: نفتکش سانچی دراعماق دریا فرورفت وپرسنل قهرمانش به آسمان پر کشیدند. فقط ماند غم سنگینی بر دل ملت ایران. تسلیت به خانواده شهدای اقتصاد ایران

وحید یامین پور مجری تلویزیون درباره حسش نوشت: …همه از خداییم و به‌سوی او باز‌می‌گردیم. حسّم شبیه زمانی‌ست که خبر شهادت آتش‌نشان‌ها آمد.

کاربری به نام خرمشاهی هم نوشت: آن لحظه که پلاسکو ریخت و لحظه شنیدن خبر غرق شدن نفتکش سانچی بدنم یخ کرد. شهدای پلاسکو و شهدای نفتکش بهترین فرزندان ایران بودند که از دستشان دادیم.

مسعود باستانی این توییت را بازنشر داد: آقای ظریف نمی دانم تا چه وقت از طعم موفقیت در عملیات یارگیری بین الملی برای مهار تصمیم خروج ترامپ از برجام شیرین کام هستید؟اما باید به اطلاع برسانم که تعلل و ضعف بخش آسیایی دستگاه دیپلماسی در حادثه نفتکش سانچی و جان باختن دریانوردان کام هموطنان را تلخ کرده است!

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *