چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

پشت پرده اظهارات روحانی درباره انتقاد از ائمه معصوم و پیامبر اسلام/فرافکنی و فرار به جلوی رئیس جمهور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور سعی می کند تا اذهان مردم را از سمت و سوی مطالبات اقتصادی به سمت مسائل حاشیه ای ببرد، گفت: رئیس جمهور بجای پاسخگویی در قبال بی نتیجه بودن برجام، از بین نرفتن تحریمها و حتی بازگشت تحریمها، فرافکنی و فرار به جلو می کند.

بازخبر محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص روحیه نقد پذیری و اینکه می توان از امام دوازدهم و پیغمبر اسلام هم انتقاد کرد، گفت: سوال از آقای روحانی این است که شما و مجموعه دولت تان از وزرا گرفته تا استانداران و فرمانداران چقدر روحیه نقدپذیری دارید؟.

وی افزود: اگر به آنچه می گوئید عمل می کنید پس چرا در مقابل انتقاد نمایندگان برآشفته می شوید و مرتب از نمایندگان شکایت می کنید؟.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری این ضرب المثل که « کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی»، تصریح کرد: این اظهارات روحانی یک نوع فرافکنی و فرار به جلو است.

ابطحی با بیان اینکه اظهارات روحانی پشت پرده دارد، افزود: اینکه آقای روحانی از معصومین و ائمه اطهار مایه می گذارد به این دلیل است که می خواهد اذهان را از مشکلات اقتصادی، فشار اقتصادی به طبقات پائین جامعه، بی نتیجه شدن برجام، برطرف نشدن تحریمها، بازگشت تحریمها و تحریم مکرر ایران از سوی آمریکا، منحرف کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور می خواهد با این بحث ها سمت و سوی جامعه را از مطالبات اقتصادی به سمت اعتقادات مردم ببرد که البته این کار بسیار خطرناکی است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه دولت روحانی می گفت با برجام همه مشکلات حتی آب خوردن هم درست می شود، تصریح کرد: حالا که بر همگان مشخص شد که دولت راه درست نرفته، رئیس جمهور می خواهد جامعه را ۲ قطبی کند.

ابطحی تصریح کرد: دولت روحانی در عرصه بین الملل تعهداتی داده از جمله در خصوص اف. ای. تی. اف. حال وقتی دیده برجام نتیجه نداده مجبور است بحث های انحرافی مطرح کند.

وی تصریح کرد: روحانی بعنوان فردی که در حوزه علمیه درس خوانده، به خوبی می داند که پغمبر اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) هستند و هیچ نقدی بر آنها وارد نیست و آنهایی که به دین اسلام اعتقاد داشته و آنها را قبول داشتند، هیچ انتقادی نداشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارات روحانی را قیاس مع الفارق توصیف کرد و افزود: وی عمدا این مطالب را مطرح می کند تا جامعه به سمت حاشیه برود و از مسائل اصلی باز بماند.

ابطحی تصریح کرد: علما، مراجع تقلید و حوزه های علمیه نباید در قبال این سخنان روحانی سکوت کنند. اگر امروز سکوت شود وی فردا از برخی از خطوط قرمز دیگر عبور می کند.

وی گفت: روحانی نمی داند شاخه ای را می برد که روی آن نشسته است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت باید در قبال عملکرد پنچ ساله خود پاسخگو باشند، افزود: نمایندگان باید توجه شان به موضوعات و مطالبات اقتصادی مردم باشد و از رئیس جمهور و دولت بخواهند بجای طرح مسائل حاشیه ای به اصل موضوع و مشکلات مردم بپردازند.

ابطحی گفت: دولت ۵ سال است که وعده هایی در زمینه رونق اقتصادی، اشتغال و رفع بیکار داده اما هنوز معلوم نیست کی این وعده ها محقق می شود.

رئیس جمهور دوشنبه گذشته در دیدار وزیر اقتصاد و معاونان وزارت اقتصاد گفته می توان همه مسئولان را نقد کرد. اگر امام دوازدهم بود می توان نقد کرد. حتی به پیامبر اسلام (ص) هم نقد می شد.

 

 

 

افکار/

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *