ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کمک ۱۴ میلیارد دلاری بیل گیتس و توتال برای توسعه صنعت تولید انرژی از شکر

بیل گیتس و کمپانی نفتی توتال ۱۴ میلیارد دلار کمک می‌کنند تا استارتاپ Renmatix بتواند طرح تولید انرژی از شکرهای ارگانیک غیر غذایی را جلو ببرد.

 باز خبر,به گزارش خبرآنلاین، مایک همیلتون مدیر اجرایی Renmatix در مصاحبه‌ای اعلام کرد در طول ۸ سال گذشته سعی کرده‌ایم فرایند تولید سوخت پاک و قابل بازگشت با طبیعت را به‌عنوان آلترناتیوی برابر سوخت فسیلی انجام دهیم.

استارتاپ مستقر در فیلادلفیا اخیراً ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی شرکت شیمیایی BASF و Kleiner Perkins Caufield & Byers دریافت کرد تا بتواند پروژه سوخت غیر فسیلی از شکر غیر غذایی و ارگانیک Plantrose را به جلو ببرد.

علی‌رغم کاهش قیمت سوخت با توجه به روند اتمام منابع سوخت فسیلی کمپانی‌های فناورانه درصدد برآمده‌اند تا پروژه تولید سوخت غیر فسیلی را توسعه دهند.

هدف اصلی در این طرح ساخت و توسعه پالایشگاه‌های بیولوژیکی است تا بتواند شکرهای سلولز از مواد غیر غذایی مانند خمیر چوب را به سوخت غیر فسیلی تبدیل کند.

به گفته همیلتون، موج سرمایه‌گذاری جدید برای احداث پالایشگاه‌های بیولوژیکی در کانادا، هند، مالزی، آمریکا و … صرف خواهد شد.

سال گذشته بیل گیتس سی سرمایه‌گذار را برای تمرکز روی بخش ابداعات انرژی تحت نام گروه BEC گرد هم آورد و آنها سعی کردند روی ابداعات جدید برای تولید انرژی سبز و قابل بازگشت برای همه مردم کره زمین کار کنند.

بیل گیتس اعلام کرده است با توجه به تغییرات آب و هوایی، لزوم توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک و رقابتی کردن فضای تولید این نوع انرژی ضروری به نظر می‌رسد.

توتال نیز که اولین موافقت‌نامه تولید شکرهای سلولزی را امضاء کرده متعهد شده است تا میلیون‌ها تن شکر غیر غذایی تولید کند و با پرداخت نقدی برای لایسنس های Renmatix کمک مالی عمده‌ای برای توسعه این نوع انرژی می‌کند.

توتال در استراتژی خود تولید ۲۰ درصدی انرژی غیر فسیلی را در برنامه‌های خود ظرف ۲۰ سال آینده تعریف کرده است.

به گفته همیلتون شکرهای Plantrose معادل ۴۰ تا ۵۰ بشکه نفت تولید انرژی می‌کنند

۱۶-۹-۱۵-۱۷۲۵۳۰renmatix-2

 

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *