ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

وجود کلاس‌های درس ۷۰ نفره در بندرعباس قابل توجیه نیست

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این استان به ویژه در مجموع مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، گفت: در هر کلاس درس این شهرک ۷۰ دانش آموز گنجانده شده است که این موضوع غیرقابل توجیه است.

بازخبر /  از بندرعباس، حسین هاشمی تختی عصر امروز در جریان بازدیدهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، استاندار  و نمایندگان  انجام شد، اظهار داشت: کمبود فضاهای آموزشی موجب افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش شده است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است، تصریح کرد: هرمزگان تنها با کمبود فضای آموزشی مواجه است بلکه وجود مدارس تخریبی و فرسوده نیز از جمله چالش‌های مهم این استان است که باید برای رفع آن اعتبارات لازم تخصیص و جذب شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به متناسب نبودن برخی رشته‌های دانشگاهی در هرمزگان با نیازهای این استان،گفت: دانشگاه‌های ما نتوانستند با صنایع هماهنگ باشند و موفق نشدند رشته‌هایی که در هرمزگان نیاز است را در استان به طور کامل تامین کنند.

هاشمی‌تختی با اشاره به فعالیت صنایع بزرگ و وجود فعالیت دریانوردی، گفت: با توجه به این حوزه‌های مهم، باید رشته های دانشگاهی نیز براساس نیازهای این بخش‌ها راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی هرمزگان منطبق با سند آموزشی آن نیست، اظهار کرد: قابل قبول نیست که در یک کلاس درس در یک شهرک ۳۵ هزار واحدی ۷۰ دانش‌آموز تحصیل کنند.

هاشمی‌تختی تاکید کرد: باید مسئولان آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت نسبت به رفع کمبودهای این شهرک بزرگ اقدام کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *