ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کاخ سفید و سنا نشست تشدید محدودیت‌ها علیه ایران تشکیل دادند

در آستانه فرا رسیدن ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ادامه حضور آمریکا در برجام مقامات کاخ سفید و سنای آمریکا نشست بررسی تشدید محدودیت‌ها علیه ایران برگزار کردند.

بازخبر / سناتورهای آمریکا و مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در کاخ سفید با یکدیگر به امید تهیه لایحه‌‌ای برای تشدید محدودیت‌ها علیه ایران و در عین حال باقی ماندن واشنگتن در برجام دیدار کردند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، مشاوران سنا و کاخ سفید می‌گویند که سناتور «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و «بن کاردین» عضو ارشد این کمیته یک دیدار با «هربرت مک مستر»  مشاور امنیت ملی ترامپ داشتند تا درباره این لایحه احتمالی بحث کنند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، ترامپ بدون هرگونه سند و مدرکی، پایبندی ایران به مفاد برجام را رد کرد و تهدید کرد که اگر نمایندگان کنگره اقداماتی را برای تشدید این توافق صورت ندهند، واشنگتن از برجام خارج خواهد شد.

طبق این گزارش، اعضای کنگره در تلاش هستند تا به یک توافق دو حزبی برسند تا ترامپ را ترغیب کنند تا قبل از فرارسیدن ضرب‌الاجل هفته آینده، تحریم‌هایی را علیه نفت ایران مجدداً وضع نکند زیرا این اقدام منجر به از بین رفتن برجام می‌شود.

مشاوران کنگره می‌گویند که در حال بررسی اقداماتی چون پایان دادن به شروطی هستند که ترامپ را ملزم می‌کند هر ۹۰ روز، درباره اجرای برجام و تعهد ایران به این توافق هسته‌ای به کنگره گزارش دهد و همچنین در صددند تا برخی از مفاد باصطلاح «بند غروب» را تغییر دهند به طوریکه بدون جدول زمانی، اجازه وضع مجدد تحریم‌های آمریکا را در صورت رسیدن برنامه هسته‌ای ایران به یک سطح خاص بدهد.

قبل از این نشست، کورکر ابراز امیدواری کرد که پیشرفت‌های کافی حاصل شود به طوریکه ترامپ تحریم‌ها علیه ایران را از سر نگیرد.

کورکر گفت که اعتراضات ایران، اهمیت این موضوع را بیشتر کرد که واشنگتن اقدامی انجام ندهد که تمرکز از دولت ایران، منحرف شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *