اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

فریدون زندی: استقلال باید دربی برگشت را ببرد

یکی از چهره‌های محبوب فوتبال ایران، بی‌شک اوست.

بازخبر /  یکی از چهره‌های محبوب فوتبال ایران، بی‌شک اوست. او همان بازیکنی است که نه تنها در زمین محبوب است، بلکه در خارج از زمین هم بین مردم محبوبیت زیادی دارد. حرف از فریدون زندی است؛ کسی که این روزها دیگر در ایران نیست و در آلمان سرمربی تیم جوانان سنت پائولی است. او درباره آخرین شرایط تیمش، استقلال و همین طور تیم ملی حرف‌هایی می‌زند.

تصویر استقلال باید دربی برگشت را ببرد
فریدون درباره خودت صحبت کن. هوادارانت دوست دارند بدانند کجا هستی و چه شرایطی داری؟
همان طور که می‌دانید، من همچنان سرمربی تیم جوانان سنت پائولی هستم. مدتی است، رقابت‌های لیگ ما تعطیل شده و به همین دلیل ما هم در تعطیلات هستیم. از دو هفته دیگر هم تمرینات تیمی خود را شروع می‌کنیم تا ان‌شاءالله برای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها آماده شویم. از شرایط تیم خیلی راضی هستم و توانستیم با مقام چهارمی نیم فصل اول را تمام کنیم.

نمی‌توانستید به صدر جدول برسید؟
تیم من از همه تیم‌های لیگ جوان‌ تر است. در لیگی بازی می‌کنیم که بازیکنان زیر ۲۱ سال هستند، ولی بازیکنان من هم زیر ۱۹ سال هستند. یعنی از ۱۹سال به بالا بازیکنی نداریم. این به خاطر آن است که بتوانیم استعدادها را از الان آموزش بدهیم. با وجود این که از تمام تیم‌ها جوان‌تر هستیم ولی نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و حضور در رده چهارم یک اتفاق خوب برای ماست. باشگاه اصلا از ما توقع ندارد در میان مدعیان باشیم. می‌دانید چرا؟ چون تیم من همیشه فقط دنبال آن بود که در لیگ باقی بماند. سنت پائولی به من گفت، امسال هدفشان این است و بیشتر دنبال ساختن بازیکن هستند. خدا را شکر که در این زمینه خوب کار کرده‌ایم و حتی بین تیم‌های بالای جدول هستیم.

از فوتبال ایران خبر داری؟ اتفاقات را دنبال می‌کنی؟
کم و بیش. مدتی در تعطیلات بودم و خیلی کمتر می‌توانستم خبرها را ببینم ولی سعی کردم خلاصه بازی‌ها را ببینم و همین طور اخبار را دنبال کنم. خدا را شکر تیم محبوب من یعنی استقلال در لیگ برتر دوباره اوج گرفته و شک ندارم بهتر از این هم خواهد شد. یک مربی آلمانی بالای سر تیم است. او سال‌هاست در آلمان کار نمی‌کند، ولی به هر حال ویژگی‌های مربیان این کشور را دارد. با نظم و دیسیپلین کارش را دنبال می‌کند. کاملا مشخص است که برای او، منافع تیمی خیلی مهم‌تر از سایر مسائل است.

فکر می‌کنی استقلال بتواند در جام حذفی قهرمان شود؟
پیش‌بینی کار سختی است، چون جام حذفی جام شگفتی‌هاست، ولی استقلال به تیم قدرتمندی تبدیل شده و امیدوارم امسال بتواند این جام را به دست بیاورد. برای آقای شفر هم خیلی خوب می‌شود که در اولین سال حضورش بتواند جام بگیرد، ولی نباید فراموش کنیم تیم صنعت نفت هم تیم قدرتمندی است و در خانه‌اش سخت می‌بازد.

خیلی‌ها می‌گویند این تیم مقابل پرسپولیس در لیگ شانسی ندارد و نمی‌تواند اختلاف امتیازی را جبران کند.
اختلافشان زیاد شده و جبران آن خیلی سخت است. استقلال باید منتظر لغزش پرسپولیس باشد و یکی از مهم‌ترین مسابقاتی که باید در نیم فصل دوم ببرد، دربی است. اختلاف امتیازی زیاد است، ولی امکان جبران هست. استقلال نباید روحیه‌اش را از دست بدهد چون اگر دنبال رسیدن به پرسپولیس نباشد، شاید انگیزه‌شان را از دست بدهند. به نظر من استقلال می‌تواند مثل سال قبل یک سهمیه بگیرد.

درباره تیم ملی هم سوال داشتیم. در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم و خیلی‌ها می‌گویند از حالا کارمان تمام است.
ما در قرعه‌کشی اصلا خوش‌شانس نبودیم و با تیم‌های قدرتمندی در یک گروه افتادیم. مراکش هم که نسبت به اسپانیا و پرتغال تیم ضعیفی است، یک حریف قدرتمند برای ما به حساب می‌آید. کاش کمی در قرعه‌کشی جام جهانی خوش‌شانس بودیم و این قدر تیم خوب در گروهمان نمی‌افتاد. همه چیز بستگی به خودمان دارد. این که چقدر خوب رقبا را آنالیز کنیم و دقیقا از نقطه ضعفشان به آنها ضربه بزنیم.

مثلا ما مقابل اسپانیا شانسی داریم؟
من فکر نمی‌کنم مقابل این تیم شانسی داشته باشیم.

برابر پرتغال چطور؟
پرتغال از نظر کار گروهی تیم خوبی است، ولی به نظر من، مهم‌ترین راهی که بتوانیم قدرت آنها را بگیریم، مهار کریس رونالدوست. البته این کار آسانی نیست. او می‌تواند به هر تیمی گل بزند. رونالدو بازیکن خیلی خطرناکی است، ولی ما هم دفاع خوبی داریم. در جام جهانی قبلی فقط چند ثانیه مسی را مهار نکردیم و او به ما گل زد. در طول بازی مسی خیلی خوب مهار شده بود. مقابل پرتغال نباید همان چند ثانیه را هم به رونالدو بدهیم چون آنها فوتبالیست‌هایی هستند که در لحظه می‌توانند نتیجه بازی را عوض کنند.

جام جم

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *