ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

گزارشی از تبعیض‌های فدراسیون علیه پرسپولیس/ چرا برانکو به سیم آخر زد؟

پس از اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، مسوولان فدراسیون فوتبال عزم خودشان را برای برخورد با سرخپوشان تهرانی جزم کرده‌اند.

بازخبر /  پس از اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، مسوولان فدراسیون فوتبال عزم خودشان را برای برخورد با سرخپوشان تهرانی جزم کرده‌اند. در آن بازی هواداران دو تیم شعارهای زیادی علیه هم سر دادند که بعضی از آنها متاسفانه نژادپرستانه و ضد منافع ملی بود. بعد از اعتراضات شدید تراکتوری‌ها به اتفاقات جمعه، کمیته انضباطی به سرعت پرسپولیس را از حضور هوادارانش در یک بازی خانگی محروم کرد. ابتدا قرار بود جلسه رسیدگی به این موضوع یکشنبه هفته آینده برگزار شود، اما بعد از آن با فشار وزارتخانه به سه‌شنبه این هفته (امروز) موکول شد، اما برای دومین بار زمان آن را جلو انداختند و این جلسه را دیروز برگزار کردند. این مساله با خشم برانکو و اظهارات تند او در پایان جلسه تمرینی امروز همراه شده؛ اما آیا برانکو و پرسپولیسی‎‌ها حق ندارند در مورد اتفاقات متناقض چند سال اخیر موضع بگیرند؟ به چند نمونه توجه کنید:

چرا تراکتور هیچ‌وقت محروم نشد؟

خیلی ساده‌اندیشانه و سردستی خواهد بود اگر همه اختلافات موجود بین دو تیم را به همین ۹۰دقیقه بازی جمعه گذشته محدود بدانیم. این ماجرا ریشه کهنه‌ای دارد که بخش بسیار جدی آن مربوط به رفتارهای ناهنجار برخی تماشاگران فرصت‌طلب در تبریز است. این عده سال‌هاست که به‌ویژه هنگام حضور پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه یادگار، دست به رفتارهای شنیع می‌زنند و شعارهای تند و ساختارشکنانه سر می‌دهند. تا به حال به دفعات گزارش‌هایی در این مورد حتی توسط رسانه‌های رسمی و برنامه نود پخش شده، اما یک بار هم شاهد برخورد با باشگاه تراکتورسازی نبوده‌ایم. پارسال در بازی رفت دو تیم که در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار شد شاهد پرتاب سنگ بودیم و امسال هم در بازی هفته دوم که در تبریز برگزار شد انواع و اقسام رفتارهای ناشایست از فرودگاه تا سطح سکوها اتفاق افتاد؛ با این وجود بنا به دلایلی که هرگز روشن نشده، هیچ‌گاه محرومیتی برای تراکتورسازی در نظر نگرفته‌اند که این مساله یک ابهام بسیار جدی است.

از پیام صادقیان تا مهدی کیانی

در سال‌های اخیر اما یک تعارض و دوگانگی عجیب دیگر هم در نوع برخورد کمیته انضباطی با بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی اتفاق افتاده که به حساسیت‌ها دامن زده است. همانطور که حتما به یاد دارید سه سال پیش پیام صادقیان به خاطر لمس فیزیکی داور بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ چهاردهم از سوی کمیته انضباطی به سه ماه محرومیت از حضور در میادین محکوم شد که البته این مدت بعدتر به دو ماه کاهش یافت. بسیاری بر این باورند که آن حکم، به کلی مسیر زندگی صادقیان را عوض کرد و او را به حاشیه راند. با این وجود فصل گذشته وقتی مهدی کیانی با عصبانیت داور بازی تراکتورسازی و ماشین‌سازی را لمس کرد، مطلقا هیچ حکمی علیه او صادر نشد. یعنی کمیته انضباطی به طور کامل خودش را در آن ماجرا به «ندیدن» زد. عجیب‌تر اینکه امسال و در داربی تهران نیز برخورد فیزیکی وریا غفوری با بیژن حیدری فقط مستوجب یک جلسه محرومیت شناخته شد تا بالاخره هیچ‌کس نفهمد مجازات لمس داور در فوتبال ایران چقدر است؟

جباروف محروم می‌شود؟

برخی به شوخی می‌گویند سازمان نظام وظیفه همه قوانینش را ابتدا روی احمد نوراللهی تست می‌کند، همانطور که کمیته انضباطی اول همه احکامش را روی پیام صادقیان تست می‌کرد! صادقیان پیش از بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس با نفت تهران در دور برگشت لیگ سیزدهم به دلیل آرنج زدن به بازیکن حریف که از دید داور هم پنهان مانده بود یک جلسه محروم شد، پرسپولیس آن بازی را مساوی کرد و نهایتا به خاطر همان دو امتیاز قهرمانی را از دست داد. بعدتر اما این قبیل سختگیری‌ها به ندرت از کمیته انضباطی دیده شد. در مسابقه همین هفته استقلال تهران با استقلال خوزستان سرور جباروف با دو پا روی کمر بازیکن حریف پرید که این صحنه از چشم داور مسابقه پنهان ماند. حالا باید دید کمیته انضباطی اصولا به این ماجرا ورود می‌کند یا نه؟

داستان عجیب آلودگی هوا

همانطور که در مقدمه این مطلب آمد، اخذ تصمیمات ضدونقیض فقط مربوط به کمیته انضباطی نیست و سایر زیرمجموعه‌های فدراسیون فوتبال هم مبتلا به همین آفت هستند. به عنوان مثال دو هفته پیش و در اوج آلودگی هوای تهران بازی حذفی استقلال با ایرانجوان بوشهر به تعویق افتاد، اما بازی پرسپولیس با نفت آبادان در هوای آلوده‌تر برگزار شد که سازمان لیگ در این مورد هیچ توضیحی ارایه نداد.

روزنامه گل

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *