اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
کاخ سفید؛

عدم تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ترامپ برای واکنش به اعتراضات در ایران!

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری بار دیگر ضمن تکرار ادعاها به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخت.

بازخبر / سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری بار دیگر ضمن تکرار ادعاها به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخت.

او گفت: «سال‌ها سوءمدیریت، فساد و ماجراجویی خارجی اعتماد مردم ایران به رهبرانشان را از بین برده است. حکومت ایران، پول مردم را برای توسعه شبه‌نظامی‌گری و تروریسم در خارج از این کشور هزینه می‌کند.»

«سندرز» در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد در حالی که حکومت ایران در حال صرف ثروت مردم برای گروه‌های شبه‌نظامی خارجی است، قیمت سوخت در این کشور افزایش یافته است.

او از آشوب‌های اخیر در ایران به عنوان «خیزش مردمی» یاد کرد که توسط «شهروندان شجاع ایرانی» در بزرگترین مقیاس بعد از تظاهرات‌های سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) سازمان‌دهی شده است. وی اضافه کرد: «اما جامعه بین المللی نمی‌تواند همانند آن سال، سکوت اختیار کند.»

سندرز گفت: «ایالات متحده از مردم ایران حمایت می‌کند و از حکومت این کشور می‌خواهیم به حقوق اساسی مردمش برای ابراز عقایدشان درباره تغییر احترام بگذارد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحولات اخیر در ایران تأثیری بر محاسبات ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره تعلیق تحریم‌ها علیه ایران داشته یا خیر گفت: «تحریم و تصمیم‌گیری درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ما است.» سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد ترامپ هنوز تصمیمش را برای تعلیق تحریم‌های ایران در ماه ژانویه نگرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا طبق قوانین داخلی این کشور بایستی در حدود دو هفته آینده درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های تحریمی صادر شده برای ایران ذیل برجام تصمیم‌گیری کند.

فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *