اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بازگشت نخلها به بندرعباس

بازگشت نخل نماد ایستادگی،مقاومت و سفیر گیاهان منظرساز مناطق گرمسیری به فضای سبز شهری بندرعباس

بازخبر / شهرداری بندرعباس بعداز مدتها در حرکتی جالب و ستودنی اقدام به کاشت درخت نخل در سطح شهر مخصوصا” بلوار ساحلی نموده ،درخت نخل از درختان مقاوم و بومی جنوب است که البته در تمامی شهرهای ساحلی که آب و هوای گرم دارند در خیابانها و کنار ساحل کاشته میشود ، همچنین این درخت زیبا و مقاوم از لحاظ منظر شهری، نمای زیبایی به شهر می دهند. اینکه شهردار بندرعباس تا این اندازه به فکر استفاده از گیاهان و المانهای در سیما منظر شهر است جای تقدیر دارد.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس ، از تغییر و بهبود سیما و منظر این شهر به صورت تدریجی و بازگشت نخل و درختان بومی نظیر، یاس درختی، چنال، گل ابریشم، گارم زنگی، کهور،انار شیطان ، چریش و … درختان مثمر به شهر خبر داد.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد:  معتقد هستیم ، درخت نخل ، درخت بومی منطقه جنوب است  و از این المان زیبا باید در زیبا سازی سیما و منظر فضای سبز شهر بیشتر  استفاده شود.

 

امینی زاده  با تاکید بر اینکه با در نظرگرفتن ملاحظات زیبایی شناسی و جنبه های بصری و مسائل زیست محیطی شهری ، کاشت نخل و سایر درختان بومی تاثیر بسزایی در اصلاح و بهبود منظر شهری خواهد داشت، افزود : حفظ گیاهان بومی منطقه در خیابانهای اصلی شهر علاوه بر آنکه زیبایی دوچندان به منظر شهری می دهد ، باعث می گردد ؛ میهمانان و توریستهایی هم که به این شهر سفر میکنند با گونه های زیبای گیاهی این شهر و استان بیشتر آشنا گردند .

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی ها و نظارت انجام شده از طرف سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ۷۵ درخت نخل در فواصل معین(۱۰متر) در ساحل خواجه عطا و‌سورو کاشته شده است ، که تا پایان سال جاری تعداد زیادی درخت نخل در سطح شهر و ورودی های بندرعباس کاشته خواهد شد ./بابک پارسا

 

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *