چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
دیلی میل گزارش داد؛

طرح خطرناک «محمد بن سلمان» علیه ایران

«مقامات عربستان سعودی امیدوار بودند که با مقصر اعلام کردن ایران، بحرانی را در منطقه به راه انداخته و نفوذ ایران در منطقه را از بین خواهند برد…»

بازخبر / پایگاه انگلیسی دیلی میل (Daily Mail) با انتشار گزارشی تحت عنوان “مقامات سعودی با هدف ایجاد یک بحران در منطقه و از بین بردن نفوذ ایران، نخست وزیر لبنان را تحت فشار قرار داده اند تا استعفای خود را اعلام نماید” به انعکاس اقدامات خطرناک آل سعود پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
«بر اساس برخی گزارشات جدید، سعد الحریری نخست وزیر لبنان در اوایل نوامبر سال جاری [میلادی] از سوی مقامات دولت عربستان به شدت تحت فشار قرار گرفته است تا استعفای خود را اعلام نماید.

در نهایت نیز سعد الحریری در تاریخ ۴ نوامبر، زمانی که به ریاض، پایتخت عربستان سفر کرده بود، استعفای خود را اعلام نمود.

مقامات نزدیک به سعد الحریری در مصاحبه با نیویورک تایمز عنوان کردند که او از سوی دولت عربستان؛ بویژه از سوی “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی، تحت فشار شدیدی قرار داشته است.

محمد بن سلمان، حریری را تحت فشار قرار داده و متن حتی سخنرانی قبل از استعفای او که ایران را به خاطر ترک سمتش مورد سرزنش قرار داده را تهیه نموده است.

بر اساس گزارشات، دولت عربستان حتی نخست وزیر لبنان را تحت نظارت خود قرار داده است تا اطمینان حاصل نماید که سعد الحریری به استعفای خود پایبند خواهد ماند.

بر اساس گزارشات، مقامات عربستان سعودی امیدوار بودند که با مقصر اعلام کردن ایران، نفوذ این کشور در منطقه را از بین برده و قدرت حزب الله لبنان را که تحت حمایت ایران قرار دارد، کاهش دهند.

مقامات سعودی همچنین امیدوار بوده اند که این اقدام به یک بحران در منطقه خواهد انجامید.

اما در نهایت، مقامات سعودی با اعتراضاتی از سوی لبنان و دولت های غربی رو به رو شده و به حریری اجازه دادند که به خانه بازگردد؛ او نیز هنگام بازگشت به لبنان، استعفای خود را پس گرفت.

داستان از جایی شروع می شود که تنها یک روز پس از آنکه سعد الحریری ملاقاتی دوستانه با یکی از مقامات ارشد ایرانی در سوم نوامبر داشته است، عربستان سعودی از او می خواهد که به ریاض سفر کند تا یک روز با شاهزاده سعودی همراه باشد.

حریری برای ملاقات با ولیعهد سعودی در اوایل روز فراخوانده می شود و در همان جا مقامات سعودی ضمن برخورد تند با او، تمامی بادیگاردهایش به جز یک نفر را دور کرده و حتی تلفن همراه آقای نخست وزیر را از او می گیرند و سعدالحریری عصر همان روز استعفای از پیش نوشته شده خود را در تلویزیون سعودی قرائت می کند.

محمد بن سلمان، پیش از این نیز موجب افزایش نقش عربستان سعودی در جنگ وحشیانه علیه یمن شده است؛ حتی پیش از آنکه به عنوان ولیعهد انتخاب گردد؛ جنگی که موجب ایجاد یک بحران انسانی در یمن شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رفتار گرم و دوستانه با دولت عربستان سعودی بویژه با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور داشته است.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *