آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تداوم قاچاق خاک جزیره هرمز به کشورهای منطقه/ حیات زیست محیطی جزیره هرمز در خطر است

نماینده مردم بندرعباس از فروش و استفاده بی رویه خاک جزیره هرمز انتقاد کرد و گفت: قاچاق خاک هرمز به صورت موردی انجام می شود.

بازخبر / “احمد مــرادی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه معدن خاک هرمز در کشور بی نظیر و در دنیا کم نظیر است، گفت: خاک هرمز دارای رنگ های مختلف و از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است و کاربردهای زیادی در لوازم آرایشی، رنگ سازی و کارهای هنری دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته خاک جزیره هرمز صادر می شد، تصریح کرد: البته بخشی از این صادرات قانونی و بخشی نیز غیرقانونی بود که در این زمینه اختلافاتی میان مردم و فردی که در زمینه صادرات خاک فعالیت می کرد پیش آمد و حتی این اختلافات به دفتر مقام معظم رهبری نیز کشیده شد.

وی افزود: بنابراین در این باره مقرر شد که مردم نیز از صادرات سهمی داشته باشند و در حال حاضر مردم در صادرات خاک هرمز سهامدار هستند البته با برداشت بی رویه از خاک هرمز تا چند سال آینده آثری از خاک جزیره باقی نخواهد ماند.

مرادی با بیان اینکه فروش، استفاده و برداشت بی رویه و همچنین قاچاق خاک هرمز تهدیدی جدی برای حیات این جزیره به شمار می رود، گفت: در حال حاضر به صورت موردی خاک جزیره هرمز قاچاق می شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: می طلبد دستگاه هایی که وظیفه نظارت بر جزیره را مانند نیروی انتظامی بر عهده دارند ورودی جدی به این موضوع داشته باشند البته دستگاه ها باید همکاری لازم را با شورای شهر داشته باشند تا این معضل مدیریت شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *