آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

عزم جدی شورای شهر بندرعباس برای رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهر

مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی شهر بندرعباس در نشست مشترک تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیر کل کتابخانه های استان بررسی شد.

بازخبر / با حضور فیصل دانش نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، فرزانه آرامش عضو هیات رییسه شورای شهر بندرعباس و مجید عسکری زاده رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه و بودجه شورای شهر بندرعباس مسائل و مشکلات امور کتابخانه های عمومی استان بررسی شد و هر یک از اعضای شورای شهر اعتقاد داشتند بایستی بین مجموعه شهرداری و نهاد کتابخانه های عمومی استان همکاری تنگاتنگی جهت برطرف نمودن مشکلات کتابخانه ها برقرار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست بیان داشت : کتابخانه ها بعنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی نقش تاثیر گذاری در اعتلای رشد و فرهنگ جامعه دارند و بایستی با استفاده از ظرفیت های موجود در شهر سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

“فیصل دانش” به کتابخانه شهداء اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه شهداء میبایست به اهلش واگذار گردد، قبلا قرار بود این کتابخانه به مرکز اسناد تاریخی هرمزگان تبدیل گردد، ولی عقیده داریم میبایست این مکان به امور کتابخانه های استان باز گردانده شود، وی اشاره کرد، میبایست این موضوع در کمیسیون تلفیق فرهنگی و خدمات شهری بررسی شده و در صورت توافق اعضاء محترم این کمیسیونها جهت تصمیم گیری نهایی به صحن علنی شورا ارائه گردد.
وی گفت : یکی از مشخصه های اصلی جامعه فرهنگی بسط و گسترش کتاب و کتابخوانی است که در این زمینه شورای پنجم شهر بندرعباس عزم خود را جزم کرده تا با برطرف نمودن مشکلات امور کتابخانه ها در شهر شاهد توسعه فرهنگ مطالعه باشد.
دانش افزود :شهرداری بندرعباس با ایجاد فرهنگسرا در محلات به دنبال توسعه فرهنگ در شهر است و بهتر است که در درون این فرهنگسراها کتابخانه جهت استفاده عموم نیز در دستور کار خود قرار دهد.

فرزانه آرامش” رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست بیان کرد : مشارکت همه دستگاه های فرهنگی در رسیدن به جامعه مطلوب موثر است و با یک هم افزایی می توان در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه گام موثری برداشت.
عضو هیات رییسه شورای شهر بندرعباس گفت : هر مقدار فرهنگ مطالعه در جامعه گسترش یابد شاهد کاهش آسیب ها و معضلات خواهیم بود.

“مجید عسکری زاده ” رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه و بودجه شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست بیان داشت : در محلات جدید شهر بندرعباس مکان های فرهنگی توسط مسکن و شهرسازی در نظر گرفته می شود ولی متأسفانه در این مکان ها از کتابخانه عمومی خبری نیست.
وی افزود : اگر کتابخانه ای وجود دارد تبدیل به تالار و دیگر مسائل فرهنگی شده است که انتظار می رود در جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه و بالا بردن سرانه مطالعه در هر محله یک کتابخانه احداث شود.

در ادامه این جلسه با توجه به اینکه موسسه فانوس سعادت ایرانیان (گروه یکشنبه های موفقیت ) برای برگزاری مراسم هفتگی خود طی نامه ای کتبی از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان درخواست مکان کرده بودند و رونوشت آن به شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ارسال کردند در این زمینه حاضرین در جلسه به بحث و بررسی موضوع پرداختند و همگی با توجه به اینکه این موسسه یک گروه عام المنفعه است خواستار همکاری امور کتابخانه با این موسسه شدند و مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان نیز در این زمینه قول مساعد دادند.
قابل ذکر است؛ اعضای شورای شهر بعد از این نشست از کتابخانه عمومی طالقانی و بخش های مختلف آن که در محل اداره کل امور کتابخانه های استان مستقر می باشد بازدید کردند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *