اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

در شهر بندرعباس شاهد سونامی نخواهیم بود

مدیرت بحران و پدافند غیرعامل در شهرداری تاسیس شده است و شهردار بندرعباس نیزاصرار زیادی داشتند که این مهم در شهرداری بندرعباس احداث و بصورت جدی مشغول به فعالیت شود.

بازخبر / حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت ؛ حدود ۳ سال است مدیرت بحران و پدافندغیرعامل در شهرداری تاسیس شده است و شهردار نیزاصرار زیادی داشتند که این مهم در شهرداری بندرعباس احداث و بصورت جدی مشغول به فعالیت شود.

مدیر بحران و پدافندغیرعامل شهر بندرعباس افزود : ابتدایی ترین کار ما بحث آموزش است و خوشبختانه توانستیم در محلات و مساجد ضمن آموزش تیمهای بحران راه اندازی کنیم، و همچنین سه محله را هم بعنوان پایلوت قرارداده ایم.

این مقام مسئول در خصوص اینکه چرا موضوع آموزش محلات را هدف قرار داده ایم گفت : بهترین افرادی که میتوانند مهمترین کاره ها را در مواقع بحرانی انجام دهند خود مردم هستند لذا ما هم ضمن آموزش دادن این افراد آگاهی این افراد را در مقابله با بحران بالا ببریم ونیز با آموزش و پرورش و بسیج مساجد و دانش آموزی همکاری های خوبی داشته ایم و موفق شدیم موضوعات مهم در هنگام بحران هارا با همکاری این عزیزان به مردم آموزش دهیم ، چرا که همه مردم باید آگاهی و اطلاعات کافی را داشته باشند زیرا شاید در هنگام بروز بحران مخصوصا” زلزله مدیران نیز زیر آوار بمانند.

حیدری پوری ادامه داد : سوله هایی جهت مدیریت بحران در شهرها ایجاد شده همچنین سه اتاق مدیریت بحران ایجاد و تجهیز کردیم و دنبال آن هستیم تا کار و اداره آن را به خود مردم واگذار کنیم و لازم به ذکر است تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد این اتاقها را به هشت اتاق افزایش خواهیم داد.

مدیر بحران و پدافندغیرعامل شهر بندرعباس تصریح کرد : یکی از موضوعات مهمی که توانستیم در بین ادارات پررنگتر کنیم، وفاق و همدلی بین دستگاه ها بوده که خوشبختانه این مهم را توانسته ایم ایجاد نماییم و این امر مهم باعث میشود که خدمات رسانی بیشتر و بهتری در مواقع بحرانی به مردم صورت گیرد.

حیدری پوری ضمن اشاره به ۳۲ دوربین مداربسته در سطح شهر مخصوصا” مناطق آسیب پذیر اظهار داشت : از اقدامات خوبی که در این سه سال انجام دادیم شناسایی مناطق حادثه خیز شهر را شناسایی کنیم و به اهالی این مناطق آموزشهای اولیه مقابله با بحران را داده ایم که صراحتا” باید اعلام کنم بدون حمایتهای همه جانبه  شهردار این مهم امکان پذیر نبود.

وی اذعان کرد : در سه سال گذشته ۳۶۶ مورد اتفاق در شهر داشتیم که با تلاش و مهارت توانسته ایم ۲۶۰ مورد را رفع نماییم.

حیدری پوری طرح ساماندهی دفع آبهای سطحی شهر را یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته شمرد و اعلام کرد طرح های آبخیزداری در بالادست شهر بندرعباس نیز مسئله مهمی است که باید بصورت ویژه به آن رسیدگی شود.

وی بیان کرد : چند مکان اضطراری برای هدایت مردم شهر در موقع بحران ذر نظر گرفته شده است ؛
پارک دباغیان
پارک سورو
پارک شورا
پارک جنگلی
این چهار مکان را میتوان بعنوان مکانهای اضطراری برای اسکان جمعیت بحران دیده استفاده کرد همچنین
حدود هفتاد چشمه سرویس بهداشتی آماده بکار گیری و استفاده است البته یادآور میشوم ، اسکان برعهده حلال احمر است

این مقام مسئول در خصوص برخی از شایعات در خصوص سونامی خاطرنشان کرد : به دلیل اینکه عمق خلیج فارس کم می باشد به هیچ عنوان شاهد سونامی در بندرعباس نخواهیم بود لذا از مردم درخواست دارم گوش به شایعات ندهند

حیدری پوری در پایان ضمن تشکر از حمایتهای همه جانبه امینی زاده شهردار بندرعباس از همه دستگاه های دولتی نیز درخواست کرد تا در مواقع بحرانی یاری رسان شهرداری در حل مشکلات بوجود آمده باشند

 

 

بابک پارسا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *