آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آمریکا باز هم جامعه جهانی را تهدید کرد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از احتمال قطع کمک‌های مالی به برخی از کشورهایی خبر داد که در رأی‌گیری مجمع عمومی درباره قدس، علیه آمریکا رأی دادند.

بازخبر / دولت آمریکا از احتمال قطع کمک‌های مالی به نیجریه و چند کشور دیگر که در سازمان ملل متحد علیه تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای دادند، خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اوائل ماه جاری به طور رسمی قدس را به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل به رسمیت شناخت و همچنین از برنامه خود در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر خبر داد. با این حال، دولت نیجریه و ۱۲۷ کشور دیگر پنج‌شنبه گذشته در جریان رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با این تصمیم مخالف کردند.
«جولیا میسن» از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا به نشریه «پانچ» چاپ نیجریه گفت ممکن است واشنگتن کمک‌های مالی به این کشور و دیگر رأی‌دهندگان به قطعنامه سازمان ملل را قطع کند.

میسن گفت: «همانطور که ترامپ در بیست دسامبر گفت، این مسئله عاملی در روند تصمیم‌گیری‌های ما درباره ارائه کمک‌ها است. تیم سیاست خارجی رئیس جمهور گزینه‌های گوناگونی را در این زمینه در اختیار دارد. با این حال، هیچ تصمیمی تاکنون اتخاذ نشده است.»
به نوشته این منبع خبری، ترامپ در جولای ۲۰۱۷ اعلام کرد ۶۳۹ میلیون دلار برای کمک به قحطی‌زدگان نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن اختصاص می‌دهد.

با وجود آنکه پیش از رأی‌گیری دولت آمریکا اعلام کرده بود رأی هر کشور بر تصمیمات آینده واشنگتن به تخصیص کمک مالی به آن کشور اثرگذار است، از بین کشورهای یاد شده تنها سودان جنوبی بود که در رأی‌گیری سازمان ملل علیه آمریکا رأی نداد.

فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *