ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
جانشین پلیس فتای تهران بزرگ:

شایعه‌پراکنی‌ها درباره زلزله در فضای مجازی پیگیری می‌شود

جانشین پلیس فتای تهران بزرگ گفت: شایعه‌پراکنی‌ها درباره زلزله از سوی پلیس فتا در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

بازخبر /  به نقل از پایگاه خبری پلیس، داود معظمی‌گودرزی بیان داشت: دقایقی پس از زمین‌لرزه تهران، پلیس فتا مانند سایر پلیس‌های پایتخت در جهت برقراری امنیت سریعاً وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع نقش مهمی در ایجاد امنیت روانی جامعه داشت، این پلیس رصد فضای مجازی را در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.

جانشین پلیس فتای تهران بزرگ افزود: در گشت‌زنی سایبری مشاهده شد تعدادی ادمین کانال‌های تلگرامی و نیز صاحبان صفحات اینستاگرامی برای جذب اعضا و فالوورهای خود و نیز جذابیت بیشتر کانال‌ها و صفحات اخبار نادرست و پیش‌بینی‌های غیرعلمی بارگذاری می‌کنند تا جذابیت کانال و صفحه خود را بیشتر کنند.

معظمی‌گودرزی ادامه داد: نظر به اینکه انتشار چنین اخباری منتج به تشویش افکار عمومی و مخدوش‌ شدن امنیت روانی شهروندان می‌شد و در روند اطلاع‌رسانی درست اخلال به وجود می‌آورد سریعاً عوامل این پلیس طی عملیات سایبری و شگردهای خاص مجازی کلیه نفرات را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: نفراتی در این رابطه مشخص شدند که همان زمان به آنان اخطار داده شد تا سریعاً نسبت به اصلاح اطلاعات واردشده اقدام کنند.

جانشین پلیس فتای تهران بزرگ افزود:  ۱۸ نفری که در اصلاح اطلاعات ارائه‌شده دروغین خود اقدامی انجام ندادند، گزارش آن به نظر سرپرست دادسرای ناحیه ۳۱ تهران رسید و حسب دستور مقام قضایی پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد و رسیدگی و تحقیقات در این پلیس دست اقدام است.

معظمی‌گودرزی ادامه داد: به آن دسته از افراد و نیز فعالان حوزه اطلاع‌رسانی مجازی که در شرایط خاص برای منفعت شخصی با اقدامات غیرقانونی جوسازانه به مصالح عمومی جامعه خدشه وارد می‌کنند مؤکدا اعلام می‌شود مراقب رفتارهای سایبری خود باشند و اخلاق رسانه‌ای را همواره مدنظر قرار دهند و به یاد داشته باشند پلیس فتای پایتخت به‌صورت شبانه‌روزی تحرکات آنان را در مانیتورهای خود کنترل می‌کند.

جانشین پلیس فتای تهران بزرگ افزود: از شهروندان نیز می‌خواهیم تا با مشاهده چنین شایعه‌پراکنی‌هایی در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت WWW.CYBERPOLICE.IR به پلیس فتا گزارش کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *